Still alive - and kickin´!

Jodå - jag finns fortfarande. Även om det var på tok för länge sedan jag gjorde något inlägg i min egen blogg. Alldeles för  länge,men det finns orsaker. Jag återkommer i slutet av det här inlägget. Ska nu verkligen ta mig i kragen och se till att det blir mer kontinuerliga inlägg - återkommer till det också...
***************
Men nu - hockey och speciellt VIK. Som just nu är mitt i uppbyggnadsfasen - inte så mycket laget som sådant,utan mera spelarna själva- individuellt. Den 30:e maj spikades alltså truppen inför säsongen 19/20. Rekordtidigt! Det har aldrig hänt i klubbens långa historia att man har "satt" truppen så tidigt. Intressant. 
**************
Jag hävdar fortfarande bestämt att VIK av årgång 18/19 är det bästa jag sett av gulsvart på 60 år! "Hur fan kan du mena det" har kommentaren varit. Jo - jag ser då till förutsättningarna,såväl ekonomiskt som sportsligt. Att "vi" kom från en anonym tillvaro i Hockey-ettan,till att kliva upp i landets näst högsta serie - otippade och med litet av "jaja  - gör så gott ni kan,så kanske det fixar sig med nytt kontrakt". Trion Zäta,Pannan och Ivve hörde inte på de kommentarerna,men Thomas har erkänt att efter premiärmatchen (0-5!!!) i Karlskrona så blev han "osäker". Men det hände något alldeles speciellt i det gulsvarta omklädningsrummet. Och att laget slutade som trea i tabellen,blev en chock för hockey-Sverige.
*********************
Inför kommande säsong så ser det på papperet ut som att laget är - starkare! Det intressanta är HUR truppen har byggts. Man har inte tittat på spelarmarknaden och vad som finns tillgängligt,utan i stället kollat "vad behöver vi". Man har gjort ungefär som när jag går till ICA Maxi och handlar: gjort en inköpslista baserad på vad familjen behöver och handlat därefter. Hittills har det konceptet funkat perfekt i två säsonger. Men - nu kommer "examen" - i år blir VIK garanterat inte någon under-dog. Tvärtom. Och i min egen värld - jag har följt spelarmarknaden extremt noga - så ser VIK ut som : "the team to beat",alltså högst upp! En farlig tanke,visst - men man får lov att lära sig leva under press. Så - ja,VIK är min favorit till seriesegern.
********************
Tack o ajöss till Pantern. Sörjda och saknade av ingen norr om Malmö. Det går inte att leva på konstgjord luft hur länge som helst. Nu sprack bubblan rejält. Men då får vi "tillbaka" Almtuna i stället. Suck...
*********************
För mig och min familj har det gångna året varit en utdragen mardröm. Min fru har tvingats till två riktigt stora operationer och mitt emellan ingreppen så gick tyvärr min svärmor ur tiden och in i en bättre värld. Slitet med att komma ur den extrema depression det här har inneburit för min hustru (och för mig givetvis) har fått oss att gå på knäna,bokstavligt. Jag tvingades släppa mina uppdrag i VIK strax efter nyår,då jag inte orkade längre. I dag ser livet ljusare ut,men vi går båda i terapi och får behandling. Min hustru mår "ganska" bra,men är långt ifrån samma person som tidigare. Det är därför med stor sorg i hjärtat jag måste meddela att säsongen 18/19 - den 41:a som aktiv i klubben för mig - fick bli den sista. Jag orkar helt enkelt inte lägga ner det jobb och den energi som jag kräver av mig själv,för att prestera det jag vill för VIK:s del. Jag lämnar på egen begäran den klubb som jag älskar så kopiöst mycket och som har betytt och kommer att betyda,så mycket för mig. Hela min famil är färgad gulsvart ända in i rötterna. Den färgkombinationen kommer aldrig att blekna. Jag kommer att finnas på plats vid varje match även i fortsättningen - dock utan en aktiv roll. Kanske som en slags - ambassadör om någon vill ha mig.
*********************
Den energi som jag kan uppbåda,kommer jag att försöka lägga på den här bloggen i fortsättningen. Betydligt oftare och mer innehållsrikt än tidigare. Så - tro inte att jag bara glider iväg som en försvinnande dimma - Säger som Arnold: "I will be back"...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0