Vi laddar för fullt!

Nu är vi snart framme vid "The final count-down" och då snackar jag givetvis om avresan till USA för våran del. Torsdag morgon 25/9 kl.09.05 är det sagt att vårt plan ska lyfta från Arlanda, med destination Newark Airport i New Jersey,USA! Men vi lämnar Västerås redan på onsdag kvällen, hämtar upp vårt resesällskap Anders och Anneli,och åker till Arlanda. Där vi varvar ner, sover och går upp utvilade tidigt på morgonen. Allt för att slippa gå upp extremt tidigt på torsdag morgon och dra iväg från Västerås.
******************
Nu kan i stället relaxa, hotellet ligger faktiskt ihopbyggt med Arlanda Airport,så vi går ner och checkar in bagaget,återvänder till hotellet och käkar frukost i lugn och ro och sedan - drar vi!
*****************
Det kommer att bli fantastiskt. Vi kliver av planet i Newark, hoppar på nästa som tar oss till Nashville, där vi beräknar landa 18.00 lokal tid. Där stannar vi sedan tre nätter, hämtar ut en bil och åker vidare mot Memphis. Där blir det två övernattningar, sedan rullar vi söderut mot New Orleans, där jag firar min stora dag! Men i mellanpartiet väntar tre näter "on the road", där vi inte har något alls inbokat! Tre nätter i New Orleans och sedan flyger vi till Las Vegas för att förstärka reskassan.
*********************
Så ser grundplaneringen ut. Men det kommer att hända saker emellan. Det kan jag lova. En hel del överraskningar kommer jag att berätta om senare och - ja, vi får väl se! Men ni får gärna följa våra äventyr här på bloggen. Jag räknar med att kunna rapportera fortlöpande.
********************


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0