Vanudå?

Inser plötsligt med en iskall känsla i maggropen, att den kommande resan till USA (vi åker på torsdag...), kommer att innebära att jag missar ett antal VIK-matcher. Och inte bara en, två eller tre, nää - slutsiffran blir 7! Jag kommer alltså att missa sju VIK-matcher under tiden "over there". Vilken käftsmäll!
******************
Just nu njuter jag av serietabellen för SHL. Varför? Gissa själva, men en stor del är glädjen över att Jocke Fagervalls Luleå toppar tabellen. Härligt för Jocke, som jag lärde känna som en härlig person och att han är en mycket skicklig tränare bevisas nu än en gång.
******************
Den allsvenska hockeytabellen är upp-och-ner. Åtminstone om man tittar på alla s.k. experters förhandstips. Intressant att se hur länge de här trenderna kommer att hålla i sig.
*****************
Hur VIK ska göra för att få till stånd någon form av islossning, kan inte ens jag svara på. Men i matchen mot Almtuna saknade jag den allra viktigaste ingrediensen för att vinna en hockeymatch. Nämligen hjärta. Utan ett sådant vinner man inte i hockey. Och att den "detaljen" saknades, gjorde mest ont för mig.
*********************
Under lördagen gjorde Simon Fredriksson come-back i VIK:s J20-lag och han är således spelklar igen efter sin skada. Om det innebär att Kristians Rubins får stå på tillväxt, att Marcus Söderkvist fortsätter att spela center,eller - tjaa, det visar sig. Simon lär i alla fall vara med mot Oskarshamn.
******************
IKO som har hockey-Sverige kanske färgstarkaste tränare i Fredrik Söderström. En härlig kille. Ni som brukar "twittra" - missa INTE Fredriks twittrande! Stor underhållning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0