Sagan om ringen

Ingen som känner mig kan ha undgått att jag gillar hockey? Eller - gillar, hockeyn är för mig en livstids passion, ett levnadssätt, något som är lika oumbärligt i mitt liv som min allra närmaste familj. Förresten - VIK ÄR min familj! Hockeyn har gett - och ger fortfarande -
så fantastiskt mycket. Förmånen att få träffa massor av intressanta människor, mer eller mindre kända. I går tisdag, var det match i Rocklunda (Jag vägrar konsekvent att kalla det för ABB Arena Nord) mot norrländska Asplöven.
*******************
Då kom han tillbaka. Det var litet av en kombination med "Sagan om ringen" och "Konungens återkomst". Jag hade precis informerat mina nya pressvärdinnor Anna och Petronella om vikten av att endast släppa in ackrediterad personal på pressläktaren. "Bortsett från en - nämligen VIK:s tränarlegendar Svenåke Svensson! Han har alltid fri passage - kom ihåg det!". Och vad händer? Jo, givetvis dyker han upp, Svenåke!
******************
Som alltid med ett strålande varmt leende och som alltid stolt uppvisande sin Stanley Cup-ring. Den som han fick i egenskap av scout för Boston Bruins, då laget vann NHL-slutspelet för ett par år sedan. Ringen är fantastisk. Innehållande 400 (!!!!) diamanter och värderad till cirka 30.000. Dollar!!! Jag lovar att man grips av ödmjukhet när man får prova dyrgripen, som innehåller cirka 91 gram vitt guld!
******************


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0