Hockey är på gott och ont

Ibland är det bara sååå jobbigt att vara hockeynörd. Och att hålla på VIK. Min egen relation till VIK daterar sig mer än 50 år tillbaka i tiden, och jag kan gott säga att det aldrig någonsin har varit någon dans på rosor. Resultaten har genom åren varierat - upp och ner, och många gånger har jag förtvivlat och känt att: "Nää - det är nog nu. Jag orkar inte mer." Men lika säkert är att det sällan går längre än timmar, innan känslan är tillbaka igen. Den där positiva alltså....
****************
För ishockey är nummer ett. Det finns helt enkelt ingenting som fascinerar och engagerar så mycket och så många. Känslor. Det är vad hockey handlar om. En hockeymatch utan känslor inblandade, är som att dricka en varm och avslagen bira. Kass, helt enkelt.
*******************
Nu senast blev det en svidande förlust i Uppsala mot Almtuna. Till på köpet i arenan med det mest fasansfulla namnet i hela hockeyvärlden: "Metallåtervinning Arena". Men oavsett namnet - VIK gör en så erbarmligt ynklig match, att man bara tappar haken och knappt tror sina ögon. Erkänner att jag deppade en hel del i slutet av matchen, för att sedan ta beslutet att: "Nää - nu släpper vi det här och går vidare".
*************************
På måndag möter vi Oskarshamn hemma i Rocklunda. Då jävlar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0