Tisdagstankar

Då har vi kommit några dagar in i september=den första höstmånaden. Jaa,om det kan man ju tycka. En liten känsla av melankoli för att sommaren har passerat; en annan känsla med hög mysfaktor = mörka kvällar med plats för tända ljus,en fleece-filt och något intressant på TV (=hockey....) OCH - att hockeysäsongen nu börjar på allvar. Fredag 13/9 (huu,då) börjar seriespelet för VIK:s del och det är som vanligt med skräckblandad förtjusning man går in i det.
Så här ska en RIKTIG hockeylirare se ut!
*****************************
Så har också trading-dead-line för Europas fotbollsklubbar passerats och det är med stor sorg jag konstaterar att mitt kära Tottenham blir av med världens bäste fotbollsspelare, Gareth Bale. En makalöst skicklig lirare och enda trösten är väl då att han går till mitt andra favoritlag, Real Madrid. Men - det är ju hos Spurs som mitt fotbollshjärta finns...
"King Bale"
*********************
Annars då? Alltså - jag kan bara inte låta bli att titta på "Morgan & Ola-Conny på resa". Ibland undrar jag om det verkligen existerar så pantade personer i världen? Eller - är det fejktat? Fan vet,men det är en sanslöst rolig lytes-komik! Visse ni förresten att Ola-Conny varit kulstötare och - att han varit avstängd! För - doping!!!! Smått otroligt men faktiskt sant.
"The dynamic duo"
***********************
Jodå - såatt....
***********************
Jag älskar att ironisera. Gärna när jag skriver. Och det roligaste är när folk inte fattar att man ironiserar! Men hallå - sluta ta allt OCH er själva på så stort jäkla allvar! Våga garva åt dig själv!
***********************
I morgon landar president Obama! Yippeee! Och det blir väl dom gamla vanliga träliga protestplakaten med anti-USA-budskap. Suck! Visst kan man tycka vad man vill om USA:s inblandning i världen här och där,MEN - glöm aldrig att utan USA hade hela världen varit kommunistisk i dag! 
**********************
VIK - laget i mitt hjärta! Jo,visst är det så och att just gulsvarta VIK betyder otroligt mycket för mig är väl inget att hymla om. Nu i höst går jag in på mitt 36:e år som aktivt ideellt arbetande i klubben och det är MINST lika roligt nu som när jag började. Att vara med och jobba ideellt i en förening,tillsammans med likasinnade,innebär en gemenskap som är smått omöjlig att förklara och förmedla. Att komma upp till hockeyhallen ett par timmar (så är det för oss...) innan matchstart och att träffa sin "familj" är obeskrivligt roligt och givande. En hockeymatch i Rocklunda är för mig mer än det som händer ute på isen. Den innebär i stället nästan fem timmars samvaro med vänner och kollegor! Kort sagt - det är så förbannat roligt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0