Tankar en torsdag

Hösten kryper allt närmare. Trots överraskande varma dagar med temperaturer upp till 23 grader mitt på dagen i solen. Men jag tittar ut och konstaterar att morgnarna nu är dimmiga och fuktiga. Vi har nått fram till 12:e september och det kvittar hur vi ser det - hösten finns där bakom hörnet. Men för allt i världen - deppa inte ihop för det. Titta tillbaka litet med ett leende och minns även i efterhand en fantastiskt fin svensk sommar. 
*********************
I dagens tidning läser jag om en person som tagit ut 5.000 spänn i en bankomat. När han sedan kom till affären och skulle betala,så - vips,var hela plånboken borta? Hur fan gick nu det till?
*********************
Även om sångerskan Monica Zetterlund var en fantastisk sångerska,så har hon aldrig tillhört min "genre", vare sig av musik eller artister. Men att hon var duktig måste jag erkänna. Nu kommer filmen om hennes liv. Härom dagen råkade jag se en snutt av Edda Magnason,som spelar Monica i filmen. Det var faktiskt riktigt kusligt. Hon var så extremt lika MZ så att jag började tro på återuppståndelsen! Inte nog med det - hon sjöng och lät faktiskt som MZ också! 
Den "riktiga" Monica högst upp.
********************
Nu har vi sett Morgan & Ola-Conny så mycket att vi blivit hjärntvättade och bokat in ett nytt besök på GeKås i Ullared...
********************
Men det är klart - vi makar in det i vårt besök i södra Sverige i samband med matchen Malmö - VIK. Vi åker till Helsingborg,lyxbor på Marina Plaza,tar tåget till Malmö och hockeymatchen. Tillbaka till Helsingborg för ännu en lyxnatt; färjan över till Helsingör för att, tjaa - shoppa litet. Åker hem på måndag VIA Ullared! How does that sound for a shorter autumn vacation?
********************
I dag blir det "affärslunch" tillsammans med VIK-verket. En sammanslutning av "utvalda" (?) sponsorer, där jag ska återigen fungera som intervjuare. Det blir litet jidder med Niklas Johansson om lagbygge och med Jocke Fagervall om spelsystem...
********************
Tränarna i hockeyallsvenskan MINUS Södertäljes Johan Strömwall. -Trafikstockning....
*******************
Femma från vänster i övre raden är Trojas nye tränare Gunnar Leidborg. Tidigare målvakt i VIK (1975). Åren har gått och han har blivit - tjaa,stor....
********************
Har några riktigt ekivoka historier om Leidborg från hans VIK-tid,men....
********************
Jag minns några höjdpunkter med Karlskronas Janne Karlsson oxå. Under åren han spelade för VIK,så åkte jag själv oftast med spelarbussen till bortamatcherna. På bussresorna tävlades det alltid i Trivial Pursuit,ett ämne som jag är blygsam nog att avstå från att berätta om min skicklighet... Nåja,Janne och jag lottades tillsammans i ett lag. När bussen kom till Irsta,så hade vårat lag vunnit! Utan att Janne svarat på en enda fråga....
******************
Janne Karlsson och Fredrik Nilsson var visserligen lagkamrater,men....
******************
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0