Svårt nu

Det är riktigt svårt nu,att rensa tankarna från annat än hockey. Nu har det ju dragit igång - som ni väl inte har kunnat undgå - på allvar och det är mycket,för att inte säga det mesta,som kretsar kring just hockey i mitt liv nu. Seriestarten i fredags blev över förväntan och det kändes skönt att ge belackarna en spark i röven direkt. Men det var då det - nu är det "nu" som gäller. Framgångar i hockey är en färskvara och matchen i Timrå ligger nu i arkivet och i historieböckerna. 
********************
Hoppas nu på en välfylld hockeyarena i kväll och en spännande och bra hockeymatch.
********************
Eftersom jag är en utpräglad nostalgiker, speciellt när det gäller hockey,så satt jag och drömde tillbaka och tittade på gamla bilder ur mitt arkiv. Från 1978 då jag besökte USA för första gången. Jag hade en god vän i Chicago,som hade jobbat som scout åt Chicago Blackhawks och nu var sport-skribent. Tack vare honom öppnades alla dörrar på vid gavel när det gällde hockeyn. Jag kom och gick som jag ville -ÖVERALLT! - och fick träffa och prata med legendarer som Bobby Orr,Guy Lafleur,Keith Magnuson,bröderna Stastny och mååånga fler. Det här var då den gamla Chicago Stadium fortfarande stod som stadens arena.
Så här gräsligt ful såg den ut! Men vilken makalös stämning! Man hade en orgel,monterad på en plattform,som vägde 2 ton (orgeln alltså). Plattan var hydraulisk,så när orgeln spelade höga toner, så höjde sig plattan upp mot taket och när det blev litet dovare ljud,så sjönk den ner igen.
Orgeln med tillhörande organist.
******************
Det var en mäktig resa och en oförglömlig upplevelse. Min vän i Chicago kände alla svenskar som var där och spelade i NHL och jag fick tillfälle att träffa och intervjua Börje Salming,Anders Hedberg,Dan Labraaten,Willy Lindström,Thomas Gradin och många andra. Skithäftigt och minnena har jag fortfarande kvar - glasklara.
*****************
I fredags tog frugan och jag bilen och åkte de 35 milen upp till Sundsvall och Timrå. Blev mäkta imponerad av bygget som pågår för en ny väg runt staden och den kommande bron. Den blir ruggigt häftig!
*****************
Nu har vi redan bokat nästa hockeyresa. Den går till Helsingborg för vidare befodran till Malmö och matchen MIF - VIK dn 6/10. Vi har upptäckt att vid våra långresor till hockeyn,så vinner VIK. 
*****************
I kväll måndag blir det en häftig kolliision. På TV visas ju "Morgan & Ola-Conny" och i ABB Arena är det VIK mot Bofors. Va fan ska man välja? Tur att det finns inspelningsfunktion på TV:n...
*****************
Så här ser en riktig hockeyspelare ut efter en match. Som Harald Lückner sa: "Man blir ingen riktig hockeyspelare förrän man har fått några stygn".  Eller - blåmärken...
"Blåmärken förgår - poängen består".
*********************
"Money makes the world go around" - jojo,Real Madrid betalade 840 miljoner för Gareth Bale. Då blev Ronaldo sur och förhandlade fram ett 5-årskontrakt som ger 150 miljoner. Per år! Som det står i bibeln: "Den mycket har - ska varda givet"...
*********************
Själv vann jag 19 kronor på Lotto i lördags...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0