Litet smått o gott

Med höstens intågande så kommer automatiskt litet melankoliska tankar o känslor. Jag blir typ,väldigt kluven till vad jag egentligen ska känna inför hösten. Litet sorgligt och ledsamt att de ljusa sommardagarna OCH dito kvällarna är över för i år. Och så kommer den mörka,fuktiga,blåsiga och kulna hösten över oss. Men då är det ju litet läge att dra igen altandörren,att tända ett gäng ljus,att slå på TV:n och krypa upp i fåtöljhörnet för att följa diverse olika TV-serier. Mysigt det oxå - på sitt sätt. Så egentligen vet jag inte om jag ska känna mig just - melankolisk,eller bara ställa om termostaten till en icke-fullt-så-varm årstid.
Riktigt bra TV-film! "The hunger games". Jag älskar film och ser så många jag orkar på TV. Spelar in och tittar när jag får tid!
****************************************************************
Sedan är det som sagt en massa märkliga TV-program att följa. Vissa är så fruktansvärt pinsamt dåliga - andra åter roliga,nojsiga,lämpliga-för-slötittande. Jag är grundligt trött på alla j-a matprogram av olika digniteter. Man bakar;lagar dessert;lagar mat;fixar restauranger; skäller ut och hånar alla som försöker göra sitt bästa o.s.v. i all oändlig tristhet. Visst - byt kanal eller stäng av,är ett bra råd,men nu var det inte det som saken gällde. Utan den märkliga trenden. Att när en kanal lyckas med sitt koncept,så - hänger alla andra på! Med "same-same-but-different". 
**************************************************************
Men som sagt - jag föredrar film. Och så vissa återkommande serier,som "2 och en halv män". Jag blir aldrig mätt på "The Harper home". Nu har jag slötittat på det hysteriska "Breaking news med Filip och Fredrik". Ett märkligt program,som stressas upp till vansinne med skrik och underligheter. I går dök "Arga snickaren" upp och ställde Fo F mot väggen rejält! Han berättade att han hade en god vän som var f.d. missbrukare,och som funderade över varför Fo F och deras gäster,sitter och dricker sprit,vin o öl i direktsändning? Och även testar på vissa märkliga droger? Mycket bra fråga som duon inte kunde svara på,utan började svamla och stamma och leda frågan in på annat. Fo F är ibland bra - men ofta väldigt,väldigt jobbiga.
***************************
I dag måste jag skryta och berätta att jag gjort ett storkok ärtsoppa! Eget recept - äkta vara,inga jäkla burkar eller plastförpackningar. Mycket gott inför höstens kyliga kvällar. Dags också att sätta igång med brödbak och andra roliga inneaktiviteter. Som givetvis avbryts med motion - mycket motion. Nu kan jag återigen gå för fullt efer min förkylning och ryggproblemet. Nu kör vi 120 sit-ups varje dag,minst två indoor-walking, många och långa promenader och diverse annat. 
**************************
Och så är det det här med egna roliga aktiviteter i övrigt. Nyligen var vi ju i Timrå och kollade på VIK:s säsongspremiär,hopkopplat med en hotellövernattning (älskar att bo på hotell och - hotellfrukost!!! Wow!). Nästa blir en ny hockeyresa,nu till Malmö,via två hotellövernattningar i Helsingborg och hemfärd via Ullared. Det har jag nog berättat tidigare. Sedan har vi en  spännande konsert med Miss Li att se fram emot. Och så börjar vi på allvar att blicka mot London. Det blir garanterat en London-resa innan årets slut. Och så har vi förstås antennerna ute för annat roligt...
**************************
Vanliga vardagar förgylls med att köra svart-taxi. ??? Ja,det gäller ju att finnas till hands för att skjutsa barnbarnen som allt som oftast A)försover sig; B)tappar bort busskorten C)tycker att det regnar för mycket för att cykla eller D)andra orsaker....
*************************
Och så hockey förstås. I går kväll försökte jag titta på Troja mot Södertälje på TV,men höll på att somna av ren leda. Det var bara såååå tråkigt. Bara att byta kanal till "Morgan & Ola-Conny" och deras finalprogram i serien. Men de har redan hotat/lovat att komma tillbaka. Jaha....
************************
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0