Host-host

 
Förkylningar är ett skit. Alltså,när någon i vänskapskretsen berättar att han/hon åkt på en förkylning,så stönar man litet inombords och tänker att: "klaaaga,hur jobbigt kan det vara att va litet förkyld". Så händer det en själv! Och då ävlar! Då ska ni se på lidande! Jag har klarat mig i drygt två år och verkligen försökt att hålla mig ifrån förkylningar. Mainly because - när jag blir förkyld kommer hostan (det har jag berättat tidigare) och den är ett helvitte för mig. Nu har jag hostat i två veckor,fick hostmedicin härom dagen och nu börjar det gå tillbaka. Mitt "host-rekord" är sex veckor! Åkte på en förkylning i Portugal och den släppte inte. Jag har aldrig varit så sjuk! Men åter till nuet. Håller med den där TV-reklamen där en kille sitter och snörvlar och stönande säger att "ni kvinnor klagar över att det är så jobbigt att föda barn,men ni skulle bara veta hur det känns när en karl blir förkyld". 
*************
Men nu börjar den försvinna,tack. För i morgon fredag ska jag vara intervju-ankare på VIK:s kick-off, för sponsorer och andra hot-shots. Det blir mycket prat då, så förhoppningsvis håller rösten o halsen.
*************
Ber om ursäkt men just nu är hockeyn extremt het,så trots att jag lovat att minimera hockeysnacket i den här privata bloggen, så måste jag nog bryta det löftet. Stor seriepremiär i Timrå om en vecka och nu börjar det pirra i hockeylivet. VIK har ju laddat på rejält och har nu hela 6 transatlanter i laget. Så det blir till att snacka mycket engelska i morgon vid intervjuerna. Två stycken har inte hunnit hit ännu,men en - Jeremy Williams - anlände i måndags. Han - Williams alltså - är f.ö. gift med den här skarpingen:
Ashley Leggat,som är sångerska,dansare och skådis. En av Canadas mest kända och populära i sin bransch! Tänk när hon seglar in på läktaren i Rocklundahallen tillsammans med övriga spelarfruar! Hmmm...
******************
Nu ska man ju inte jämföra bilder och så, men - vet inte varför - jag kommer in på fotboll igen. Har ju tidigare förklarat mitt noll-intresse för svensk fotboll och dess brist på kvalitet. Det står jag fast vid. Sanslöst tråkigt och sanslöst dåligt. När t.o.m. albanska ligan rankas före så - ja, ni fattar själva! Men för att få fart på matcherna så kanske såna här killar kan sätta litet extra färg? Eller är det verkligen en supporter? VSK:s nye tränare? En ny forward i AIK? Zlatans brorsa? Sportchefen i Syrianska IF? Fan vet - men jag forskar i ämnet...
 

*********************

Nu när hösten kryper närmare och närmare,så är det verkligen dags att börja boka in sig på litet olika happenings och så. Har redan börjat,men nää - än är det för tidigt att avslöja. Tre "prylar" är redan inbokade och klara,sedan får vi se.

********************

Sitter i skrivande stund och lyssnar på gamle (tyvärr bortgångne) Roy Orbison i CD:n. Det här - det är fan i mig musik! "Blue bayou" och "Crying" är magiska. Historien om Roys liv är en enda lång tragedi,och hans låttexter handlar nästan enbart om olycklig kärlek och ledsamheter. Hans första fru,Claudette,blev påkörd av en långtradare när de båda kom åkandes på sina motorcyklar. Hon dog i hans armar. Senare dog två av hans söner i en husbrand. Själv avled han 1988,bara 52 år gammal,när han besökte sin gamla mamma. Han klev över tröskeln in i hennes hem,fick en hjärtattack och dog på fläcken. Men hans musik lever kvar och hans sångröst - den påminner om sammet. Svart sammet...

 

********************

Apropå hockey och lidelse: Malmö har jus värvat en forward från MoDo Hockey - Björn Svensson. Björn är ju från början malmöbo och lirar man hockey i Malmö så hatar man Rögle från Ängelholm. Jag menar - verkligen hatar! Det uttryckte Björn själv tydligt: "Jag hatar Rögle - det är ett jävla pack". Ser fram emot derbymatcherna på TV i höst...

*********************

Bofors lagkapten Martin Thelander,uttryckte sig i sann Bofors-anda vid pressträffen i tisdags. På frågan om varför man har så bra stämning i laget,blev svaret: "Tjaa,när vi spelar så spelar vi - och när vi super så super vi". Verbal kille,va?

*******************

Det har väl inte undgått någon att Barack Obama varit på besök. Men - jag blir litet förvirrad. Han var väl bara i Stockholmstrakten,eller? Blir oroad när jag läser rubriken i Västerbottens Kuriren,på första sidan. Där läser man: "Barack brann i Sorsele"!??? Det här måste jag följa upp - hoppas karl´n klarade sig bra i alla fall?

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0