Gääääsp....

Söndagar brukar av tradition (har alltid varit - kommer alltid att vara?) inneburit en riktigt slö dag. För många är det dagen efter någon rolig tillställning och för andra lite ångest inför den nya arbetsveckan,som bara är timmar bort. För en pensionär? Faktiskt inte som andra dagar. Att vara panschis innebär inte att alla dagar är typ "söndag". Med den inställningen så kraschar man nog ganska snart. Men en stor skillnad är givetvis just det där,att man inte behöver ha någon som helst ångest inför måndagen. 
***********
Den här söndagen känns inledningsvis litet - så där. Mest beroende på min ihållande hosta,som inte tillåter några större kroppsliga ansträngningar. Försökte i dag med en promenad på 3 km och det gick väl hyggligt bra,men som sagt - får nog dröja ytterligare en hel vecka innan man kan börja "ta i".
Saknar gymmet - suck!
****************
Passerade på morgonen ännu en totalhavrerad busskur. Ungdomarna verkar ha haft roligt igen. Fan så trött jag blir på meningslös förstörelse. Vad sysslar föräldrarna med? Nyligen har man ju haft rättegång mot fyra glin som förstört bilar i Västerås. Föräldrarna fattade ingenting: "Jag blir förbannad och besviken" säger en farsa. Jaha du. Och vad har du gjort konkret för att ta tag i din son? Som två nätter i rad har supit sig aspackad (16 år) med sina kompisar. Hur kan man låta sin 16-åring bli berusad två nätter i streck tillsammans med andra killar? Och jag blir så f-d på ungarnas förklaringar: "Vi hade inget att göra". När jag var tonåring hände det ofta att jag "hade inget att göra". Inte fan gick jag ut och vandaliserade för det? 
*******************
Skönt att det finns hockey. Även om hockeylivet - liksom övriga livet - har sina "ups and downs". Men om man inte har några motgångar,så lär man sig heller aldrig att uppskatta framgångar. Tror jag. Intressant med hockeyn och VIK. Under sommaren har s.k. "experter" haussat och hissat laget som storfavorit till serisegern. Grundat på -  vad då? Fyra nya namn i laget? Hmmm. Nu har laget förlorat ett antal träningsmatcher och - vips,så vänder åsikterna. Nu är det plötsligt "problem" som gäller. Den 13/9 börjar serien. Det är då det gäller.
************
Och såär det dags för VM-kval i fotboll. Här tävlar "experterna" igen om att snyfta om svensk fotbolls mest överskattade spelare de senaste 10 åren - Kim Källström. Som var petad mot Norge,men som nu är med i truppen igen. Men hallå! Kim Källström? Har för mig att han en gång på stenåldern slog in en frispark mot något udda öststatsland. Men sen då? Någon? För min del får han  gärna glida runt i ryska ligan resten av karriären. Bara jag slipper titta på...
*************
Men apropå gamla idrottsmän? Undrar om någon kan identifiera den här killen?
Svårt va? Bilden torde vara från början av 60-talet. Mestadels från fotbollsetablissemanget,men har också spelat i juniorlandslaget i hockey.
***************
Luca Caputi heter VIK:s senaste nyförvärv. En canadensisk forward med bra storlek: 94 kg och 191 cm. Känns som något VIK behöver. En riktig power-forward. 
***************
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0