Tomt

Ibland är det bara tomt i huvvet. Vet inte om det är det man menar med "tomt-ar på loftet",eller nå´t annat. Shit the same. I dag känns som en mellandag. Soligt ja,men inte så varmt. Passade på att vara flitig. Tvättade och damsög bilen, Handlade litet och drog hem och bakade! Ni som känner mig väl,vet att jag gillar att baka s.k. matbröd. Det är av dubbel anledning. Dels tycker jag det är roligt att expermintera med mitt matbrödsbakande och dels tycker jag att butikernas varianter inte är goda längre. Det känns som för mycket maskinbakat,med datummärkta påsar av typ "bakat 16/5",som man kan hitta kvar i bröddisken den 21/5... Nää,jag är ganska duktig tycker jag själv. Grejen är bara att när jag bakat bröd som är extra gott,så har jag ingen aning om efteråt vilka ingredienser det var. Jag höftar och provar hela tiden. Kul tidsfördriv tycker jag. På drygt två och en halv timme i dag blev det 28 grahamsbröd och en långpanna med filmjölkslimpa. 
*********************
Kan inte låta bli att beröra ämnet fotboll. Jag har ju tidigare klargjort vad jag tycker om den svenska avarten. Låt oss konstatera bara att - den suger. Det svenska landslaget är riktigt uselt och när man sitter och oroar sig i 80 minuter i en match mot - Färöarna (!!!),då är "råttet mågat" som Per Ledin sa en gång. Zlatan knallar runt och gäspar litet förstrött och när han väl får bollen så gör han mål. Övriga lagkamrater kan man sammanfatta med att när man en gång kommit med i fotbollslandslaget,så kommer man inte därifrån. VM i Brasilien? Inte en chans.
*******************
 
 
Fotbollen i Västerås sjunker allt lägre. Gideonsbergs damlag fick lov att lägga ner mitt i säsongen;VSK:s ekonomi är körd lägre än botten och Syrianska sägs vara inblandade i en spelhärva. Slå ihop hela skiten till en enda division med typ 45 västeråslag och låt dom lajja där. Inget lag lär komma högre upp i alla fall. Alla motarbetar varandra och är bara avundsjuka och vakar som hökar över sina "talanger". Nää - fotbollen i Västerås ligger inte bara i dvala - den är absolut stendöd. Tack och lov så börjar hockeyn inom en nära framtid...
*******************
Blir litet förundrad över vårt samhälle. I går åt vi middag på restaurang med vår nyblivna 18-åring,Anna. Som för första gången fick bestäla in ett glas vin på laglig väg! Det är ju OK när man fyllt 18 och blivit myndig. Nu får hon ockå gå på krogen och även där beställa in vilken dryck hon än skulle önska. MEN - hon får inte gå på Systembolaget och handla! Eehh? Va? Var finns konsekvensen där och vem har hittat på det lysande förslaget och framför allt - HUR har man lyckats få igenom det? Sverige är fantastiskt!
*******************
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0