Om resor

Att resa är bland det absolut roligaste jag kan tänka mig. Sitter och funderar och inser hur oerhört priviligierad jag är. Jag har haft lyckan att uppleva mängder av världens olika länder,som Kina,Ryssland,större delen av Europa,Canada,hela Norden förstås. USA har jag upplevt fem gånger men mitt absoluta favoritresmål är - London. Egentligen märkligt. Jag får ofta frågan om varför och vad jag gör i London och svaret blir: "Jag vet faktiskt inte",på båda de frågorna. Tycker det är skönt att bara "vara" i London. Jag älskar atmosfären,miljön och människorna. Jag vet inte säkert men jag tror jag varit där ett 40-tal gånger. London har allt. Jag älskar att ströva runt i Hyde Park på förmiddagarna och ta del av allt man kan få se där. Den här bilden är faktiskt tagen mitt i centrala London,eller Hyde Park för att vara exakt. Vilket bevisar att London innehåller även lantlig miljö och Londonborna själva är oerhört stolta och rädda om just sina parker. Första tripperna till London innefattar givetvis ställen som Madame Tussauds,Big Ben,Buckingham Palace o.s.v. Viktigt att se - absolut. Men åk tillbaka och upplev andra ställen som Notting Hill,Camden Town,Hammersmith,Green Park,ströva efter Themsen och - livsviktigt: pubarna. När man besökt "sin" pub ett otal gånger och ägarinnan hälsar en hjärtligt välkommen med en varm kram - ja då har man verkligen tagit till sig London.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0