Nya bedrägeriförsök

Dom ger sig tydligen aldrig,dom här skumma skithögarna som försöker via mail att lura till sig pengar på diverse sätt. Den här gången fick jag ett mail från "Telia",där man påpekar att jag betalat min senaste faktura två gånger. Så nu vill dom "bara" att jag skickar in mitt kontonummer,så - vips,betalar dom tillbaka! Jo,tjenare. Det är bara det att jag inte använder mig av några tjänster via "Telia" - så där har dom allt skitit i det blå skåpet. Tänk om dom här personerna kunde använda sin uppfinningsrikedom till något lagligt i stället. Borde kunna gå långt. 
******************
Visst är våra svenska väderrapportörer något alldeles speciellt. Hur många gånger har man egentligen rätt i sina bedömningar? I går kväll noterade jag en gigantisk sol över hela det här området,som dagsprognos torsdag. Vad händer? Först regn på natten och sedan en totalt igengrå himmel på dagen. Jag bara undrar vad i all sin dar dom använder alla sina tekniska prylar till? Har varit i London vid otaliga tillfällen - som exempel. Kollar man väderprognosen på morgonen,så kan man lugnt lita på att den stämmer till 99,99 %. Dags för en studieresa,SMHI?
******************
Studieresa till England borde även Svenska Fotbollsförbundet ta direkt. Och kolla upp hur man till allra största delen helt kommit till rätta med huligan-problemen. Dom förekommer - visst,men dom är hanterbara. I Sverige har det gått över styr sedan åratal tillbaka. Här gör man inte ett skit för att lösa problemet. Bland annat detta gör att svensk fotboll är totalt ointressant - för mig,i alla fall. Har ingen respekt för vare sig förbund,klubbar eller spelare längre. Ingen bryr sig tydligen.
******************
Och när jag ändå håller på att - som vanligt - kasta skit på svensk fotboll,så konstaterar jag bara att den är lika grå som en novemberhimmel. Allsvenskan exempelvis,saknar helt profiler. Det enda spelarnamn jag kan komma på så här på direkten,är dinosaurien Anders Svensson. Han har alltid funnits och kommer tydligen alltid att finnas. I övrigt vet jag inte en enda spelare? Profilfattigt,kompetensbefriat,ointressant och - ja,bara sååååå tråkigt. 
*****************
Då vill jag ändå påpeka att jag visst gillar fotboll. Missar aldrig en TV-match med Tottenham,som jag troget följt sedan 1961 (!!!!). Älskar också Champions League,men - här snackar vi FOTBOLL. 
*****************
I morgon fredag är det midsommarafton. Samtidigt den 21/6 och på dagen 45 år sedan vi förlovade oss,jag och min älskade hustru Ingrid. Jag är lycklig lottad...
******************
Litet hockey kan jag väl smyga in. Såg fjärde finalmatchen i NHl-slutspelet,mellan Boston och Chicago. Slutresultatet 5-6 efter over-time! Vilken fantastisk match! Det här - det är HOCKEY!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0