Läskigt värre

Jag har aldrig varit något boxnings-fan. Har aldrig förstått att folk kan tycka om en sport,där det hela går ut på att slå sin motståndare i huvudet så hårt som möjligt. Helst så att han/hon "knockas",d.v.s. svimmar. Man har också gått så långt att man kallat sporten (???) för "the noble art of selfdefence". Va? Förklara tjusningen,jag fattar absolut ingenting. Känner bara avsky för den. Accentuerat härom kvällen när den svenska boxningstjejen Frida Wallberg ble så brutalt utslagen att det slutade hjärnblödning och ambulans. En tjusig "sport"? Nää - hjälp mig! Nu har man ju även uppfunnit en avart av boxning som man kallar MMA. Vet inte riktigt vad bokstäverna står för,men här får man både boxa,sparka,kasta,slänga  - you name it. Och nu till det värsta - till den här sporten siktar de flesta som sysslar med boxning! Lägg ner,tack.
*********************
I dag är det söndag. Av tradition en ganska sömning och slö dag - åtminstone i min värld. Där man gör ungefär - ingenting särskilt. Bara glider med och tar det lugnt. Höjdpunkten på söndagar för min del,är TV-programmet "Amazing race" i TV6 klockan 18.00. Ett amerikanskt tävlingsprogram,där det hela går ut på 11 par som tävlar mot varandra på diverse underliga sätt. Runt hela jordklotet. Typiskt amerikanskt - kanske,men jäkligt roligt. Programmet är tydligen inne på sitt 16:e år nu. Jag upptäckte det för ett par år sedan och missar absolut inte ett enda avsnitt. Man har dessutom börjat reprissända de tidigare åren,så - gör som jag,GILLA!.
*********************
Javisst gillar jag att kolla på TV. Helst litet banala och slöa program som man kan titta på utan att engagera sig så där våldsamt intensivt. Bara - gilla och smågarva litet åt. Kjelle Bergqvist smakresa är ett måste,liksom Morgan och Ola-Connys starka resa. Egentligen töntigt och fånigt men samtidigt oförargligt. Kjelle Bergqvist är kung! 
*********************
Våra peronliga resplaner inom familjen,innehåller nu en långresa till USA nästa höst. Utgår från att den blir av. Det ska bli sjukt roligt. USA är ett fantastiskt land att besöka. Det finns massor att upptäcka. Vi var senast där 2009 då vi hamnade i bl.a. San Francisco och Las Vegas. SF är i mina ögon en av världens absolut vackraste städer! Makalöst skönt ställe med massor att upptäcka. Jag är skitmallig över att kunna säga att "Jag har kört bil på Golden Gate". En merit? Ja,i alla fall i min sinnesvärld.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0