Känn dig - blåst

Jodå,självfallet syftar jag på det idoga blåsvädret utanför fönstret. Det vete fan,men nog känns det som att det blir blåsigare undan för undan,år för år,vår för vår? Va är det som händer? Kom inte med den där löjliga förklaringen om "klimatförändringar" igen. Den har jag hört till leda och nu höjs också allt fler röster för att hela den prylen är bara en - pryl,just. Alltså - klimatförändringar har det varit på vår planet sedan tidernas begynnelse. Undrar vad man skyllde på när istiden var förbi? Kan knappt ha varit "för mycket bilar" eller "koldioxiden" eller "hål i ozontäcket". I stil med det där att "ät-inte-för-mycket-chips" - det kunde vara livsfarligt. Där visade det sig att om man stoppade i sig typ 4 kilo om dagen,så kunde det ge upphov till vissa besvär. Tror fan det... Här i vårt underbara land är nästan allting farligt och vi ska skyddas till varje pris! Rekordet togs häromdagen när jag tog min sedvanliga morgonpromenad. OK - cykelhjälmar kan väl vara bra,men när en annan morgonpigg gångare passerade mig,iklädd just en - cykelhjälm! - då fick jag lov att nypa mig själv och undra om det var en dröm,eller...
*************************
Och apropå blåst. Har ni någonsin blivit uppringd av en engelsktalande man/kvinna,som förklarar sig representera "Microsoft organization". Som förklarar att de på sina datorer har upptäckt att jag är utsatt för en virusattack från typ Shanghai. Sedan erbjuder de sig att lösa problemet,bara jag loggar in på "xxxxxx" och låter dom ta över min dator en kort stund. Sedan föklarar man sig ha löst problemet tillfälligt och erbjuder nu en programvara för cirka 200 euro,som garanterat löser problemet. Och så vidare. Dom vill naturligtvis ha ditt bank-konto nummer för att kunna få sina 200 euro. Alltså - se upp! Jag gick n-ä-s-t-a-n på det här. Uppringaren lät oerhört seriös och kompetent och jag hade i sammanhanget haft vissa problem med min dator,så det kändes inte allt för tokigt. Till sist besinnade jag mig och kollade med Microsoft Sweden,där man förklarade att man ALDRIG någonsin ringer upp några kunder och erbjuder något liknande. Alltså - ALDRIG! Man berättade vidare att man jagat dom här bedragarna i åtta år,men hittills utan framgång. Då fattar ni att dom är djävulskt skickliga! Dom ringer fortfarande då och då. Senast i dag,men då jag förklarade att "dröj ett ögonblick,jag ska bara spela in det här samtalet och sedan lämna över det till polisen för kontroll" - då sa det "klick" i telefonen...
***********************
I dag är det exakt en vecka kvar till - Midsommarafton! Herrejävvlar - det har gått ett halvt år redan!
(bilden föreställer en nära vän,en midsommarafton för xxx år sedan)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0