Inne i vårdkön nu

 Nu har jag på allvar hamnat i vårdkön. En bra bit fram,tror och hoppas jag. Tisdagen innebar ett besök på Köpings lasarett och Ortopedkliniken. Har en jäkligt besvärlig vänster-tumme (den högra är opererad sedan tidigare) och nu väntar någon form av ingrepp. Läkaren i Köping hade fått röntgenplåtarna från Västerås,men dömde ut dessa totalt! Så - nu väntar ny röntgen och även en kontroll av nervsystemet i vänster-kardan. Men någon form av operation blir det,dock knappast under sommaren.
***********************
Och så är det ju ett jävvvla blåsande jämt....
***********************
Ser fram emot onsdagen. Ingrid gör sin sista arbetsdag innan semestern och vi firar med att dra ner på stan och käka middag. Då blir det nog troligen ett par öl oxå...
***********************
Väntar fortfarande på att checka av sommarens första bad. Jo,jag vet att man kan bada när som helst,men jag är numera litet för försiktig för att kasta mig i det blåa och blöta. Vill att det ska vara minst 18 grader. Det får ju inte vara för varmt heller...
***********************
Fattar inte varför kommunen satsar på att bygga upp snyggt inglasade busskurer runt stan,när en massa intelligensbefriade snorungar totalkvaddar dessa i takt med att de byggs upp. Sluta med inglasade kurer - satsa på betong och järn,det klarar inte ens de här tjusiga ungdomarna att förstöra.
**********************
Alltså,hade man varit smart så hade man inhandlat en grävmaskin för XX antal år sedan. Ägarna till sådana måste lätt bli åtminstone halvmiljoärer på kort tid! Man gräver ju för fan upp hela stan!
**********************
Men ingen har tydligen kommit på genidraget att laga alla hål i gatorna. Vägnätet inom Västerås ser ut ungefär som i Syrien. 
*********************
Ett bra citat: "Bakom varje framgångsrik man,står en förvånad kvinna".
*********************
Ett stort sommarproblem: kall öl eller kallt rosé-vin? Hmmm - problem,problem. Alltid dessa svåra val...
*********************
I morgon ska jag också vara caddy åt sonsonen på golfbanan! Men nää - jag spelar inte;har aldrig gjort;kommer aldrig att göra. 
*********************
Slutligen: Ha nu en fantastiskt skön och somrig Midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0