Fenomenet Ullared

Just hemkomna efter en tripp till Ullared och GeKås varuhus. Den här gången inkluderade trippen en övernattning på det nybyggda hotellet,som givetvis tillhör GeKå-koncernen. Ett mycket bra hotell! Stora,rymliga och fräscha hotellrum med riktigt trevliga badrum. Klart rekommenderbart,och - bara 990 spänn för en natt. och så shoppade vi givetvis rejält - både lördag och söndag. Hemma igen - trötta och panka...
**********
Jag vet att många rynkar på näsan åt "fenomenet Ullared" med allt vad innebär. Gör inte det. Jag gjorde det i och för sig från början. Tror att det var kanske fem år sedan jag var där. När jag åkte hem sa jag: "OK - det var det,aldrig mer". Sedan dess har jag varit där fyra gånger ytterligare...
*********
För att fixa det här,så måste man: Ha gott om tid. Absolut inte stressa. Skriv en inköpslista innan resan. Ha överseende med att det är förbaskat mycket folk. Vänj dig vid tanken på långa kassaköer. Det finns 62 kassor,men det är massor av folk som handlar! Klarar du av alla de här kriterierna - så ska du åka till Ullared!
*********
Allting är billigt men det är inget billighets-varuhus,typ Rusta eller Billiga Nisse. Det är kvalitetsprodukter vi snackar om. Både kläder,husgeråd,matvaror,sportartiklar o.s.v. Det finns ALLT. Och det är billigt och definitivt prisvärt. Vi handlade kläder på lördagen,provade på hotellrummet och lämnade tillbaka en del på söndagen. Ett perfekt upplägg.
**********
Och en trevlig utflykt. Kul att göra något relativt annorlunda mot vad man brukar. 45 mil i bilen (enkel resa) kändes aldrig långtråkigt. Och givetvis stöter man på bekanta ansikten!
************
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0