Vardag igen

Som jag tidigare har påkallat,så har jag ju haft vissa känslor som säger att sommaren blir inte mer än så här. Trodde för en kort tid att det var sant. Men - nu är vi tillbaka på ruta 1. Bara nio grader i natt och kyliga vindar mitt i all sol,gör att värmen vägrar infinna sig. Alltså den där riktiga sommarvärmen. Nää,jag vidhåller - den här sommaren blir inte bättre än så här. Kyliga vindar,ovarma nätter och julidagar som är "surrogat" för en riktig sommar. Sorry - fem månader kvar till julafton...
*****************
Njuter fortfarande av lördagens bioupplevelse "Now you see me".Den var bra.
*****************
I dag gjorde vi ett trevande försök att leta blåbär. Jag gillar ju blåbärspaj sjukt mycket och vill gärna ha ett gäng blåbär i frysen över vintern. För att förljuva mörka och kalla dagar i november och framåt. Vi tog en tripp upp till våra gamla jaktmarker,Färna och Skinnskatteberg,med omnejd. Där vi tillbringade 40 oförglömliga somrar fram till 2006. Tyvärr var det o-gott om blåbär. Vi lyckades dock få ihop tillräckligt för en blivande paj,så - OK,ganska nöjd trots allt. Tänkte också ta ett bad i härliga och idylliska Skälsjön,men - nää,det är för kallt i badvattnet! T.o.m. för en krigare som jag. Har annars absolut ingenting emot att bada i kyliga sjöar,men fan vet vad som hänt. Inte kan det väl vara en åldersrelaterad sak? 
*****************
I dag såg jag en reprismatch på TV. En hockeyrepris alltså. Djurgården - VIK. Med Berglund,Backlund och Mikkelson i laget. Härliga tider och nu börjar jag bli sjukt hockeysugen! När sommaren i alla fall är körd så kan lika gärna hockeyn få börja...
****************
Har tidigare berättat att jag allt som oftast snöar in på vissa TV-program. Måste erkänna att det blir en hel del TV. Jag är en trogen följare av "2 1/2 män",men har under en lång tid tokfastnat på "Träskjägarna",eller "The swamp people" som den heter i USA. En dokumentär om folket i träskmarkerna nere i Louisiana och deras jakt på alligatorer i första hand. Jag är helt fast! Missar aldrig ett avsnitt och OM jag inte är hemma,så spelar jag in den och kollar senare. Får INTE missa! Sjukt bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0