Tuffa tider

Det har varit några rejält tuffa dagar nu. Både torsdag och fredag innehöll indoor-walking och jag lovar - det är förbaskat jobbigt. Men ack så roligt och skönt (efteråt). Jag älskar ju att köra slut på mig helt och det är något som jag saknat mycket de gångna åren. Med trasig höft och dåliga knän så har jag i princip förbjdutits av läkare att springa. Och det har jag saknat. Men med indoor-walking har jag upptäckt att det funkar alldeles utmärkt.Så det blev hårdkörning - riktigt skönt,alltså.
***************
På lördagen hämtade jag Erik som har bott hos oss under helgen. Lördagkvällen blev litet smårörig. Vi hade tidigt bestämt oss för att gå på bio och se "The lone ranger" (min barndoms seriefavorit),men väl framme vid entrén fick vi beskedet att tekniken krånglade,så det blev ingen "lone ranger". Besvikelse först,givetvis,men vi fick pengarna tillbaka PLUS tre fribiljetter till valfri film. Vi valde direkt "Now you see me" - och det var ett jäkligt bra val. Filmen var verkligen kanon och  ni som känner för att gå på bio - välj den!
Nu blev det en tidslucka på drygt en och en halv timme,som vi fyllde med att käka på Subway,följt av en promenad ner till hamnen. Riktigt skönt.
*****************
Och söndagen rivstartade vi med att dra ut till Skerikes golfbana kl.10,då Erik ville köra en 18-hålsrunda. Vi hängde på - första gången på en 18-hålsbana - och jag måste nog omvärdera sporten l-i-t-e-t. Fyra timmar och drygt en mil senare,så lovar jag att vi var ganska slitna! Så - de som påstår att golf är motion: OK,ni har nog kanske rätt i alla fall. Ingrid och jag var rejält trötta och då hade vi inte ens spelat,utan "bara" gått med runt. Men vad gör man inte för sina barnbarn...
*****************
Och nu är det exakt två veckor till den stora ispremiären! Den fjärde augusti går VIK officiellt på is och det kommer givetvis att bli skitroligt! Det blir ett stort evenemang med internmatch och diverse tävlingar. Jag har fått på min lott att intervjua alla nyförvärv,och eftersom det är fyra transatlanter så blir det till att putsa på engliskan. Ska bli roligt. 
*****************
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0