Sorgligt,tråkigt,illa eller bara - dåligt?

Det går väl inte att undvika att ha åsikter om fotbolls-EM som just nu spelas i vårt land. Den här gången är det tjejerna som står för underhållning och - dom engagerar verklligen. Med en så karismatisk förbundskapten som Pia Sundhage,så har man verkligen lyckats med att få full fokus och 100 %-ig mediabevakning på evenemanget. Kul fotboll också. I går var det alltså semifinal mot Tyskland. Som inte spelat bra under hela turneringen. Som har en hel drös spelare skadade hemma i Tyskland. Som villigt lät Sverige få bära favoritskapet. Men - när det verkligen gäller: då är Tyskland ALLTID bäst! Det är lika regelbundet och pålitligt som att julafton inträffar den 24/12. Lika säkert som att Leksand kommer att åka ur Elitserien... 
****************
Sverige då? Jag vet faktisk inte vad jag ska säga. I första halvlek körde Tyskland över vårt landslag. I andra blev det tvärtom. Sverige för hela slanten. Men - det kan inte bara vara otur med alla missar! Sverige hade sjuttioelva chanser att göra mål,men misslyckades med precis allting. Felbeslut,nerver,skräck - jag vet inte,men de svenska spelarna kändes stressade och helt enkelt inte skickliga nog. Tråkigt men här tog EM-festen slut.
Nu är det torsdag och solen skiner och - jaa,det känns ju  nästan som sommar? Måtte det hålla i sig. Själv jobbar jag i bageriet i dag. En titt i frysen gav till svar att allt matbröd är helt slut! Och eftersom jag konsekvent vägrar att köpa bröd i affären,så bakar jag själv. Gillar att baka matbröd och är faktiskt riktigt duktig! (varför kan man inte få säga det?). Så i dag blir det nog närmare fem timmars bakning. Alla ingrdienser är hemliga och helt olika från gång till gång.
*******************
Hawaii five-o; Sommar med Ernst; halv åtta hos mig; Träskjägarna; 2 1/2 män - kan ni gissa vad alla dom programmen har med mig att göra?
********************
Mera hockey åt folket!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0