Sommarregnet kom

Det tog 12 dagar innan de första regndropparna - äntligen? - kom. De var nog välbehövliga och vi får bara inte klaga. Sommaren har (jo,jag vet att jag HAR klagat...) ändå varit ganska bra,frånsett att det har blåsit småjävlar långa stunder. Risken med regn är annars att när det väl börjat så kan det hålla i sig...
****************
Alltså,jag fattar inte kvällstidningarna: "Så blir vädret resten av sommaren". Va??? Hur i hela h-e kan dom förutspå det? När våra - förmodligen grymt högt avlönade - meteorologer kan säga från en dag till en annan,så går alltså våra kvällsdrakar ut och berättar utan att skämmas att "så här blir vädret om tre veckor" o.s.v. Nyhetstorka är nog den största anledningen.
****************
Ungefär som när man skriver artiklar om att "så skulle Hitler inta Sverige",68 år efter att kriget slutade. Jäkligt intressant? Not...
***************
Ni som är litet hockeyintresserade kan knappast ha glömt Percy Nilsson,Malmös tidigare "store man". Percy har numera lämnat hockeyn,har fyllt 70 och lugnat ner sig??? Inte då. Härom dagen lackade han ur på glassbilen från Hemglass och deras trudelutt. Sagt och gjort. Percy gick in i garaget,hämtade en borrmaskin och gick sedan ut och borrrade hål i framdäcket på glassbilen! Allt medan bilens förare tittade på! Alltså - på något vis så gillar jag Percy! Udda personer gör mig glad. Way to go,Percy - way to go!
 
***************
Nu är det fitness och "get-in-shape" som gäller för mig. Bort med alla sommarkilon och fram med magrutorna (magrutan) igen. Nu kommer straffet för last,lust och vällevnad. Men - det är det värt. Sommaren SKA innehålla massor av onödigt,såväl mat som dryck. Det är väl det sommaren är till för,va?
***************
Läste för övrigt ett uttalande från en canadensisk hockeyspelare,som blev stum av beundran när hans lagkompis visade upp sin "tvättbräda" till mage. -Jag blir så avundsjuk på hans tvättbräde-rutor. Min mage ser ut som en tvättkorg med en veckas smutstvätt i"...
***************
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0