Roligt värre

Sommaren innebär som bekant en uppsjö av möjligheter. Möjligheter att "göra" saker,att uppleva nya och roliga saker,att umgås med sina nära och kära och att ha möjligheten att bara njuta av ljusa och ljumma kvällar. Passa på och ta varje möjlighet. De här ljuvliga sommardagarna/kvällarna är dessvärre alldeles för få så sug på karamellen!  Onsdagen innebar för vår del en dagsutflykt till Stockholm med våra barnbarn Anna och Erik. Förresten - barnbarn (jag har sagt det förut) låter snart litet fel när man inser att Anna har fyllt 18 och håller på att ta körkort. Och att Erik har vuxit sig så lång att det numera bara skiljer 3-4 centimeter i längd mellan honom och mig. Och jag är ändå 187 lång! Så - barnbarn? Kanske kan vara dax att kalla de "kompisar" nu? Speciellt när man känner att dom verkligen vill tillbringa en dag med oss gamla fossiler. Jo - jag tycker att jag känner att dom har utbyte av det också...
******************
De blev alltså en toppendag i kungliga huvudstaden. Solen sken,det var "lagom" varmt och "lagom" mycket folk. För "X" antal år sedan så innebar en heldag i Stockholm med barnbarnen att man gick på Grönan och Skansen eller t.o.m. Junibacken. "Those were the days" som Mary Hopkin sjöng om. Numera är det shopping och att äta glass och god mat som gäller. Att tillbringa en dag i Stockholm city med en köpsjuk 18-årig tjej är ingen lek! Det tar på krafterna hos oss 60+are och jag lovar att vi var ganska slaka när vi väl landade i TV-fåtöljen. Erik håller - som kille - en aningen lugnare profil. Här var det viktigaste och enda målet att fixa nya in-lines. Otroligt viktigt inför street-hockeyn hemma i stan. Dom gamla grillorna hade nämligen gett upp. Så - efter att relativt snabbt ha lokaliserat och inhandlat ett par (storlek 43! Som sagt - han växer!),så var hans lycka gjord och allt avklarat. Sedan blev det till att vänta och vänta utanför övriga varuhus på syrran och farmor...
******************
Men som sagt - den här typen av utflykter/träffar med dom bästa vi har,är helt ovärderliga. Gissa om vi lever på det här lääääänge 
******************
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0