Nu drar vi

Så här mitt inne i sommaren,så brukar ju livstempot gå ner en aning. Så också i min familj. Frugan har haft semester i snart tre veckor,men ännu återstår 11 härliga,kravlösa och helt oplanerade dagar. Njaa,det där stämmer ju inte riktigt. Fredag morgon kl.7.00 så drar vi söderut tillsammans med vännerna Anders och Anneli. Målet är Helsingborg,där vi kommer att tillbringa fem dagar. Men det har jag redan tidigare berättat. Att jag tjatar om det igen,beror på att trots att vi hittills inte gjort "något särskilt" på semestern,så har vi ändå gjort det. Vi har kopplat av och tagit dagen som den kommit. Tror att det var länge sedan vi hade det upplägget. Tidigare har ju allt planerats minutiöst;scheman har lagts långt före och man har ställt in siktet och radarn mot olika mål. I år beslöt vi att skippa det upplägget. En enda sak var planerad inför,och det var just den här trippen till Skåne. Som vi nu i stället ser fram emot med väldigt pigga och utvilade ögon och kroppar. Det ska bli - skitkul!
******************
Och jag tänker göra det otänkbara och nästan smått förbjudna: åka iväg utan min PC! Den får stå kvar på skrivbordet och eftersom min mobil tillhör modell stenålder,så har jag givetvis inget inter-net eller face-book eller annat viktigt att kolla upp! Jag ska vara ledig! 
******************
Och just i dag landade ytterligare två böcker av Dean Koontz i min brevlåda! Yippee! Jag känner mig hel igen...
******************
I hela mitt liv har jag varit motståndare till mediciner,piller och olika preparat. Nu vid 68 års ålder så är det bara att inse att jag är beroende av fyra (4) olika piller dagligen. Tänker inte berätta vilka eller vilka funktioner som saknas (om jag tänker så,behöver jag nog minst 10 nya piller),bara konstaterar lätt uppgiven att "that´s life". En dag kommer man dithän att man bara måste ta in något preparat för att kunna funka vidare. Där är jag nu. Men va fan,det kunde varit värre...
****************
Så nu blir det lugnt på bloggandet några dagar. Men håll bara ut - jag kommer tillbaka. Nu siktar jag in mig mot Helsingör! Peace vänner.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0