Ett möte med power

Fredagen kom med sol och folkfest. För visst är Power Meet en kolossal folkfest! Jag är inte det minsta bil- eller motorintresserad,men blir grymt impad av de fantastiskt vackra "slagskeppen" som glider fram runt Västerås gator de här dagarna. Det syns att många lägger ner hela sin själ i bilarna och verkligen njuter av att få visa upp dom. Läckert - kanske speciellt för oss 40-talister,som var med under raggar-epoken på 50- och 60-talet. Vi har ju mängder av minnen från den här tiden,när gatorna var fyllda av stora amerikanska bilar. Vi som inte fyllt 18 än,stod och hängde i gathörnen nere i centrum och blickade avundsjukt mot dom som var lyckliga nog att få åka med. Stora raggar-rundan gick ju Kopparbergsvägen,Stora Gatan förbi nuvarande "Forex" och upp Sture-gatan (numera gågata) och tillbaka igen. Runt,runt,runt. Varv efter varv. Så - ja,eftersom jag är - har jag ju tidigare berättat - en obotlig nostalgiker så njuter jag i dag av att se dom här bilarna nära mig.
*****************
Visst finns det baksidor,men det gör det ju när det gäller alla slags "folk-fester". Vare sig det är konserter,festivaler,marknader och andra jippon. Det finns alltid dom som inte klarar av att bara ha roligt. Skyll inte det på Power-Meet som företeelse. Facit finns - titta på dom folkmassor som kantar gatorna dom här dagarna. Det säger allt. Tag del - njut eller bara titta!
*****************
Nu har vi kommit en vecka in i juli och den stående frågan är fortfarande: "Vart fan är sommaren?". Visst kan solen skina någon dag,men det blir bara just - någon dag. Värmen vill inte vara med. Det blåser varenda jäkla dag. Badvattnet är inte ens OK,inte ens för mig som älskar att bada i sjön och som står ut med "ganska svalt" vatten. Nää,jag börjar bli orolig - kommer det att över huvud taget bli någon "riktig" sommar i år?
*******************
Nästa vecka går färden mot Helsingborg. Det har blivit en tradition att åka ner dit varje sommar. Helsingborg är en otroligt vacker stad och att man sedan har närheten - 20 minuter med färja - till Helsingör och kontinenten,är lilksom bara grädden på moset. Vi brukar lyxa till det och bo på Hotel Marina Plaza,som ligger precis på kajkanten och det är bara ett par steg till färjan. Det ska bli riktigt roligt,tillsammans med vännerna Anders och Anneli. Och till dom som undrar - joo,det blir nog någon öl oxå...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0