En riktigt bra tisdag - på golfbanan!

Fantastiskt nog så har jag just upptäckt att även en dag på golfbanan kan vara härligt trevlig och mysig. Och,nää - jag har inte drabbats av solsting i den hemska sommarvärmen här i Västerås. Jag är - trots att många tjatar - en inbiten "anti-golfare" och kommer att förbli en sådan. No doubts about that! Men - jag har ju välsignats med en alldeles underbar sonson,som är helt biten av sporten. Och när han frågar om inte jag kan följa med honom ut på en runda,som caddy,så finns det inte en chans att jag svarar nej. Tisdagen blev en fantastisk dag,med strålande sol och varmt. Så både Ingrid och jag följde med Erik ut på Skerikes vackra golfbana. Vi fick ta del av både naturen och information från Erik om vad det hela går ut på,hur man uppför sig,vad man ska tänka på och vad man inte gör på en golfbana. Han är verkigen seriös,Erik. Blir imponerad av hans inställning och får mycket lärdom där. Som sagt - en helt igenom härlig dag,som vi avslutade med lunch på restaurang. Tack Erik,för att vi fick ta del av dina kunskaper och ditt härliga sällskap! Men som sagt - golfare blir jag aldrig. För många år sedan var jag en hyfsad minigolfare,men även den karriären tvärdog...
 
I dag tisdag vaknar man upp till störtregn och stormvindar! Sommar i Sverige,med andra ord. 
***************
Jag gillar ju som bekant TV-serien "Two and a-half men" och följer varenda avsnitt. Tror att jag sett alla i repris tre-fyra gånger t.o.m. Tyckte mig läsa att Charlie Sheen betalades med 600.00/avsnitt och det är väl en hygglig lön? Som dock inte matchar "avlöningen" från Charlies senaste TV-serie "Anger management",där han sägs få 13 MILJARDER i lön! Så mycket fick inte jag när jag spelade Muminpappan 1958...
**************
Har nu uppdaterat min samling av böcker av Dean Koontz. Jag har 64 nu. Samt 48 av Stephen King och 17 av David Baldacci. Mina tre favoritförfattare. Eftersom det är kraftig ebb i tillgången på svenska utgåvor,så beställer jag nu från USA direkt. Då blir det "två-flugor-på-smällen". Dels får jag läsa mina favoritförfattare och dels håller jag min engelska levande. Try it - you might like it.
***************

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0