5 månader kvar...

I dag onsdag,är det prick 5 månader kvar till julafton. Jodå,min nedräkning fortsätter och vad som egentligen borde känts som såååå långt fram i tiden,känns inte längre så. Tiden går fort. 
****************
Lördag 10/8 är det hockeymatch i Märsta. VIK möter AIK i säsongens första träningsmatch. Jag vet att jag har sagt att jag inte ska skriva mycket om hockey här - men vad tusan: hela jag börjar bli allt mer uppfylld av just hockey nu. Puckad? Absolut...
***************
Men jag villl ju inte ge upp sommaren riktigt än. Tisdag kväll föll det första regnet på två veckor,så kanske att litet av det gröna återvänder nu? Och att alla ni som har gräsmattor att vårda får börja ta i litet igen? 
***************
I går körde jag mitt första gympass på fyra veckor. Det har visserligen blivit en hel del indoor-walking under mellaniden,men i går var det gym. Satan så slut jag blev! Vet inte om jag någonsin varit SÅ trött efter ett pass. Och att jag dessutom dagen före,stått på huk i blåbärsskogen,gjjorde inte att baksidan på mina lår var direkt glada...
**************
Alla har vi säkert våra favoritställen,alltså resemål som vi bara älskar och längtar tillbaka till? I mitt fall är det London. Har för länge sedan tappat räkningen på antal gånger som jag varit där,men minst 40 i alla fall. Jag längtar ständigt tillbaka dit. En god vän - som tror mycket på det litet mystiska och oförklarliga - påstår med bestämdhet att det beror på att jag levt där i ett tidigare liv. Hmmm - eftersom jag också är litet åt det där "troende" hållet så;tjaa - vem vet? Hur som helst älskar jag att vara i London. Att bara "vara" där,inget särskilt egentligen - inga musikaler,någon enstaka gång en fotbollsmatch,men annars bara gå omkring och ha det skönt. När man nu också flyger från Västerås direkt,en resa på knappt två timmar,till mycket bra priser,så rekommenderar jag varmt en eller flera tripper dit.
Jodå,t.o.m. där...
*************
I år har det hittills "bara" blivit ett besök i London,men nu växer planerna fram till ännu ett. Förmodligen i början av september,vi får se. Återkommer i ämnet...
*************
Tröttnar rejält på allt gnällande om Power-Meet. Västerås verkar vara fyllt av gnälliga gubbar och kärringar. Konstatera att PM sätter Västerås på världskartan rejält; att tiotusentals människor följer evenemanget och att de som missköter sig mest INTE tillhör själva PM utan det är "urinvånarna" som utmärker sig. När ett evenemang i den här storleksordningen (100.000 människor totalt) går av stapeln,så är det omöjligt att det sker utan att några utmärker sig. Men i Västerås ska det gnällas något så förbannat varje gång det händer något extra. Lägg ner nu och var glad att det händer något över huvud taget i sta´n. Vill man inte ta del,så dra ner rullgardinen och stanna inne! Tre dagar om året är vad det handlar om. 
*************
Kommer snartt,Ben,kommer snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0