Varmt - men hockeyn svalkade skönt

Ännu en dag i en smått enastående värme/hetta. De här senaste dagarna har varit varma och sköna men - dom suger musten ur oss - rejält. Man känner sig ganska slak på kvällen. Och nog pustar man och stånkar litet till mans va?
******************
I dag svalkades man dock rejält i Rocklundahallen (ABB Arena ligger bara SÅ fel i munnen...) vid VIK:s årligen återkommande is-show. Där alla nyförvärven presenteras i intervjuform på scenen (av mig,men blyg som jag är så kommenterar jag inte det vidare...) och sedan drar showen igång på isen. Avslutat med en intern match mellan de nya och de gamla. Alldeles förbannat roligt!
Jag har ju vid flera tillfällen förklarat att hockeyinslagen på just den här mera privata "Bosse W-sidan",kommer att vara få. Men i dag kan jag inte undvika det. Det är ju så sanslöst roligt med hockey! Och att få äran att intervjua alla nya - på både engelska och svenska - gör mig väldigt stolt och glad. 
****************
Det är fantastiskt roligt att komma upp till Rockis igen och få träffa spelare,ledare och gamla hockeyansikten som dyker upp nu  när säsongen börjar. Hockey är inte bara - hockey i sig,utan så mycket mer i form av samvaro och träffar med gamla,glada,roliga och oerhört trevliga människor. Det här hela paketet berikar mig sååå mycket och får mig att både leva och växa som människa. Jag vill ju göra allt jag kan för att kunna förmedla mina enkla kunskaper och bara bidra med att försöka vara - trevlig...
***************
Men det roligaste med helgen - ja,det slår faktiskt hockeyn - var ändå att få en riktigt lång samvaro med barnbarnen Erik och Anna. Som vi hade lyckan och glädjen att få som nattgäster! Det ger så oändligt mycket när man får förmånen att vara med sina barnbarn! Tack snälla Anna och Erik för att ni vill vara med oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0