Värmen biter tag,men...*Er

Sure,det är jäkligt varmt (=hett) just nu. Men - i morse var det futtiga 12 grader och den där augusti-fukten som vi kommer ihåg,var plötsligt här. Nu gäller det verkligen att utnyttja varje chans till sol,värme och andra utomhusaktiviteter. Passa för bövelen på att njuta!
****************
Jag försöker oxå njuta,men den här veckan har varit grym. Jag klarade av att uppfylla mitt mål - med råge. Det blev indoor-walking tisdag,gymmet onsdag,gymmet torsdag - golfbanan torsdag - power-walk torsdag och indoor-walking fredag! Nu jävlar är jag trött! Men som sagt - det är det ofrånkomliga "straffet" efter sommarens njutningar.
****************
Jag är absolut ingen träningsnarkoman eller besatt av att gräna. Men jag njuter av att köra slut på mig. Ett "nöje" som under flera år har förnekats mig. Allt sedan min knäoperation för sex år sedan. Då sa läkaren definitivt stopp för fortsatt löpning. Det beskedet tog hårt. Visste inte hur eller vad jag skulle träna,hatar att simma,cykla eller åka skidor (med eller utan rull). Upptäckte dock att det funkade med power-walking. För snart ett år sedan var det dags för en ny höftled. Outhärdliga smärtor tvingade till sist fram det och nu är det ännu mer definitivt med löp-stopp. 
****************
Dock funkar power-walking utmärkt och nu har jag upptäckt indoor-walking! Fantastiskt! Det till och med tillåter att jag kör mig totalt slut efter varje pass och har nu genom denna träningsform byggt upp en riktigt stabil kondis! Ni som av någon anledning INTE provat ännu - gör det! Det är roligt,jobbigt (förbannat jobbigt!) men ger så oändligt mycket. Och jag som älskar att tömma kroppen,kan nu äntligen göra det igen! Två pass i veckan blir det i fortsättningen!
***************
Nu något helt annat - i tisdags fick den amerikanske armésoldaten Bradley Manning sin dom,sedan han läckt hemliga uppgifter via Wikileaks. Han fick 100 års fängelse men slapp livstid? Hmmm? Alltså ibland fattar jag inget av de domar som utdöms. Den där läskige kidnapparen i USA som hållit några kvinnor fängslade i åratal,dömdes till 1000 års fängelse. Varför inte dra till med 10.000 på en gång?
***************
Medan vår "egen" lokale knivmördare nere på Myrorna,fick livstids fängelse och sedan utvisning. Får inte ihop det riktigt...
***************
Dags att kalla in Judge Judy...
******************
Har insett att jag blivit något av freak när det gäller TV. Min sonson Erik påpekade för mig att  "Du följer många TV-program,va?".Mitt direkta svar blev "Nää - det tycker jag väl inte?". Men sedan började vi räkna upp: 2 1/2 män; Träskjägarna; Sommar med Ernst; Halv åtta hos mig; Hawaii 5-0; NCIS; NCIS Los Angeles; Cops; Grimm; plus givetvis Premier League i fotboll; NHL-hockey och Hockey-Allsvenskan. Men mer än så hinner jag inte med...
*****************
Nu återstår bara 48 timmar till PREMIÄREN på söndag. Alltså is-premiären för VIK. Kl.17.00 sparkar jag igång intervjuerna med nyförvärven. Nervöst? Jaa - absolut,men det ska bli sjukt roligt.
******************
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0