The heat is on

...kan man verkligen säga i dag,lördag eftermiddag,då temperaturen ligger på mer än 30 grader! Årets varmaste dag så här långt och jo -  det är nog aningen för varmt nu. I alla fall för mig. Just nu mitt uppe i en ganska innehållsrik helg. Som började lördag morgon med att jag skjutsade Anna till busstationen,hämtade upp Erik och for hem en stund. Lunch och sedan skjutsades Erik iväg till street-hockeyn och vi besökte kyrkogården. Nu är det snart dags för att hämta Anna vid bussen och sedan ut på Ängsö för bad och grillning.
*************
Och i morgon är det hockey - äntligen. Har just fixat mitt manus inför alla intervjuer - där mer än hälften blir på engelska. Litet pirrigt känns det men väldigt roligt.
*************
Det där med att stå på en scen: visste ni att jag har ett förflutet som sångare? Jodå - det som började som ett litet skämt med att jag och kompisen Anders skulle spela på hustruns födelsedag,utvecklades så småningom till ett party/dansband! Eftersom vi var tre stycken i bandet,så blev namnet vitsigt nog: "Drei Martinis" och litet senare "Stig-Helmers". Jag var ledsångare och showman (hmmm...).
Bilden från inspelningsstudion! Vi spelade t.o.m. in en CD här! Och uppträdde på ganska många tillställningar i bl.a. Örebro,Köping,Hallstahammar och Västerås med omnejd. Största publiken hade vi i Hallstahammar,där cirka 700 personer upplevde oss! Det var en vansinnig men riktigt rolig tid. Själv hoppade jag av musiken 1996,då jag kände att tiden inte riktigt räckte till för mitt engagemang inom hockeyn OCH musiken. Men det var med stor saknad. Bandet "Stig-Helmers" ångade på,spelade in flera CD:n och toppade till och med "Dansbandstoppen"! Så det var ett riktigt seriöst projekt som startade i Barkarö Bygdegård i november 1990!
***************
Senare skrev jag själv texten till VIK-låten "Gul-svaaart",där Thomas Thörnholm gjort musiken och låten "Kom hem". Jag ändrade texten på en pub i London,en glad eftermiddag med mååånga Guinness,ringde hem till Thomas och bad om hans utlåtande. Det blev ett klart OK och vi spelade in låten tillsammans med ett gäng av VIK-spelarna.Bland andra Patrik Juhlin,Marcus Söderkvist och Jimmie Lindström.
***************
Så mitt liv har inte enbart varit fokuserat på hockey (men nästan...)....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0