Slut på luft?

Man kan ju undra,för - jäklar vad gott om bra luft det inte är! Kvavt,fuktigt,kvalmigt och riktigt jobbigt att andas. Varje ansträngning resulterar i floder av svett och - visst ja,det är ju sommar...
************
Vi - både hustrun och jag - har blivit smått förälskade i indoor-walking. Ni vet den där träningsformen där man typ cyklar utan sitta på en cykel. Eller - helt enkelt står och trampar i 45 minuter med väldigt skiftande tempo. Det är alldeles vansinnigt roligt! ??? Njaa,nu kanske jag tog i,men jag lovar att du svettas. Speciellt nu med den luft som är tillgänglig. I går gjorde vi dock en miss. Den här träningsformen finns i olika variabler: bas,medel och intervall. Vi har kört medel hela tiden. Passar oss perfekt. Man blir enormt trött och svettig,men det är en skön trötthet. I går bokade vi ett medelpass,men när vi väl började förklarade ledaren att "Välkomna till intervall-passet"! Snopet,man hade ändrat i sista stund och där stod vi. Det gick ju inte att backa ur,så det blev till att hänga på. Jobbigt är bara förnamnet. Helt slut efteråt och bara att konstatera - never more!
***************
Men fredag morgon 07.00 (!!!!) står jag där och trampar tillsammans med sondottern. Som var fräck nog att boka in ett pass - igen - och litet försynt påpekar att "jag kan åka med dig...". Ingen chans att backa ur där heller,alltså. Ibland är livet hårt.
****************
Fattar inte hur alla orkar se så jäkla glada ut?
***************
Att vi närmar oss en annan årstid märks numera väldigt väl på kvällarna. Som hastigt och mindre lustigt har blivit allt mörkare. Och fort har det gått. De ljusa,ljuva,ljumma sommarkvällarna är nu bara ett minne. Även om det återstår sköna kvällar,så - dom där ljusa,är tyvärr förbi.
***************
I dag ringde jag upp en gammal ungdomskompis,numera bosatt i Falun. Vi pratade länge och mycket och han överraskade mig verkligen när han berättade att "Vet du att jag har kvar din gamla rullbandspelare och alla banden som du spelade in på 60-talet! Komplett med maskinskrivna listor över varenda låt!" Det hade jag aldrig trott! Jag kontrade med att "Jag har precis gått igenom och redigerat alla mina gamla foton från 60-talet. Ligger numera digitalt i min PC". Vi enades omgående om att vi åker till Falun om någon vecka. Jag tar med mig min PC med alla foton,Lasse dammar av rullbandspelaren och sedan ska vi ha en jäkla rolig samvaro! Kan knappast bärga mig.
**************
Så här ofördärvad såg man ut 1966,vid ett besök på Rhodos. Här inspekteras tequila-kaktusen - väldigt försiktigt kan jag tillägga. På 60-talet hade man inte shorts på sig till vardags - inte ens i medelhavshettan. Nänä - Det var långbyxor och täta dojor som gällde. Bar överkropp? Never....
*****************
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0