Monday morning feels so bad...

Njaa,visserligen inledde den australiska gruppen "The Easybeats" sin hitlåt "Friday on my mind",med just den textraden,men - just nu känner jag som att "Monday morning feels quite good",så jag känner nog att min egen textrad är mer aktuell!
Jag har nämligen lyckats sova en hel natt utan hosta;mina ryggproblem känns försvunna och nu återstår bara en del "slem-hosta" (äckligt men på något vis skönt då det betyder att den är på väg bort).
**************
På söndagen vägrade jag att låta förkylningen ta över. Det blev en tur upp till Rocklunda Marknad,med det vanliga bling-blinget. Men ändå ganska "småputtrigt" på något vis. Det blev en burk hjortronsylt (herregud så gott!); det blev 15 par strumpor för 100 spänn;det blev (givetvis) en kartong med negerbollar (JO - så heter det!)
och det blev även en hamburgare som lunchintag. Så - jo,det funkade bra och på väg hem kände jag att förkylningen började förstå att den kommer att förlora matchen. Honungsvatten i massor;Fisherman´s Friend och Vicks Blå - det gör susen. Och givetvis en otroligt fin dag på marknadsplatsen!
**********
Alltså bara att blicka framåt. Nu stundar operation i min hand på onsdag (bara inte den släpande förkylningen sätter stopp). "Karpaltunnelsyndrom" - det låter ganska komplicerat,va? Men det lär bara ta en halvtimme med lokalbedövning. Hoppas sedan att båda mina händer ska vara fullt funktionella efter det.
************
Ishockeyn håller sig ganska lugn här i trakten. VIK tar en tripp upp till Umeå kommande week-end,så nästa match för min del blir seriepremiären i september.
************
Tack för att Premier League är i gång. DET - är riktig fotboll= världens bästa spelare i världens bästa liga. Hävdar jag bestämt. Såg för övrigt West Bromwich Albion med svenska mittbacken Jonas Olsson. Ingen direkt finlirare,om man säger så. Hörde förresten att man i klubbens souvenir-shop säljer en speciell ryggsäck,som man passande nog döpt till just - "Jonas Olsson"!!!

RYGGSÄCKEN?
***********************************
JONAS OLSSON?
**********************************
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0