Med kardan i bandage

Onsdagen innebar för egen del ett besök på Centrallasarettets operationsavdelning. Ett mindre kirurgiskt ingrepp för att försöka få bort min kroniska värk i vänstra våfflan,en värk som även inneburit att fingrarna ideligen domnar bort,vilket i sin tur är jäkligt jobbigt. Man vaknar flera gånger varje natt och får ruska igång blodcirkulationen så att känseln kommer tillbaka. Det här åtgärdas - tydligen - ganska enkelt. Orsaken är att en nerv kommit i kläm under ett ledband i handleden. Som man åtgärdar med att göra ett snitt i handleden,dela på ledbandet och på så vis bereda plats för den trängda nerven. Och - vips,så är allt bra! Nää - inte riktigt. Nu väntar först och främst två veckor med ett jättebandage på handen,som i sin tur omöjliggör det mesta av aktiviteter. Återstår datan,TV:n och boken. That´s it. Och givetvis och tyvärr så måste gymmet vänta,vilket kräver att jag drar igång med rejäla promenader för att hålla formen...
*****************
Har ju också precis blivit av med en och en halv veckas ryggproblem och två veckors förkylning. Det är - mycket nu...
****************
Måste bara berömma personalen på lasarettet. Blev mottagen av glada,skämtsamma och pigga sköterskor. Fortsatte med själva operationsförfarandet,även där skratt och skoj genom hela ingreppet. Vi hade alldeles förbaskat roligt och jag lyckades få doktorn att brista ut i gapskratt mitt i alltihop. 
*****************
Det blev ju en litet udda vecka,där jag plötsligt blev uppringd av P4 Västmanland (radion alltså),som ville ha mig som studiogäst. Överraskad - absolut,men eftersom jag tycker om att prata (...har ni väl märkt),så nappade jag direkt. Och det kändes helt OK och kul - i alla fall från min sida av micken.
****************
Lundsbergsskolan fick alltså - stryka med....
****************
VLT har lyckats - igen! Häromdagen rapporterades om en förrymd pytonorm. Och man skulle rapportera till polisen om man lyckades "snoka" upp ormen i fråga! Så´n humor gillar jag!
***************
Ibland är fotboll riktigt roligt att följa. Såg just matchen mellan skotska Celtic och ryska Shakhtor (...tror jag det stavas?). Celtic förlorade första matchen med 0-2,vände och vann med 3-0 hemma! Makalös stämning och en riktigt bra fotbollsmatch! 
*******************
Ni vet kanske varför man sällan har snöproblem i Skottland? Cirka 5,5 miljoner invånare - dom flesta skottar...
*******************
Nu återstår bara två veckor till seriepremiären i Hockeyallsvenskan. Ser fram emot och längtar kopiöst. Träningsmatcher i hockey är ju ganska värdelösa. För att den här sporten ska ge något,så måste det gälla poäng hela tiden. En seriematch i hockey utklassar fotboll - alla dagar i alla veckor!
*******************
För övrigt förstår jag inte hur bollsparkarna kan tycka att det är manligt att ligga och vrida sig efter en spark på foten? Det fick man massor av i Korpen,men inte fan låg jag och vred mig för det? 
******************
En god vän till mig kunde inte riktigt hålla med om mitt musikval när jag var i radion. Hade ju plockat ut "Advertising space" med Robbie Williams. Det är en makalöst vacker låt,med en text (lyssna noga!) som verkligen berör! Älskar den låten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0