Hösten närmar sig

Man kan tycka vad man vill om det,men - sommaren går in i "sista perioden",kvällarna har redan blivit betydligt mörkare än för bara en vecka sedan och nu,där borta - skymtar hösten. Så här långt gånget av den ljusare årstiden så är jag villig att ändra mitt tidigare omdöme: helhetsintrycket blir att vi har haft en bra sommar. Jag vet - den är absolut inte över ännu (alltså,inte om almanackan får bestämma),men för min del är det bokslut nu. Hockeyn har dragit igång på allvar (tog den någonsin slut?) och det surrar massor av tankar  huvudet om kommande höstliga aktiviteter. Det gäller att ha en del bollar i luften,något att se fram emot och hos mig surrar det ständigt. Det väntar massor av hockeymatcher,någon eller några bortamatcher tänker vi besöka i samband med någon extra-ledig dag;resa till London finns bland planerna;konsert med miss Li är inbokad och - så en del smått hemliga saker oxå. Så nog finns det saker att se fram emot.
Och visst ja - det är även dags för en mindre rolig historia. Jag kommer att genomgå en operation i min vänstra hand,s.k. "karpaltunnelsyndrom",väntar bara på besked om datum. Opererade ju min högra hand för tre år sedan och nu är den vänstra våfflan körd. Blir dock skönt att få det åtgärdat. Jobbigt med ständig värk...
******************
Apropå hockey (kan inte låta bli). Såg en annons om den här coola t-shirten:
************
Och jag har väldigt svårt just nu att släppa hockeyn. Den surrar hela tiden i mitt huvud,nu så här "inför" allt. Hittade den här fantastiska bilden på Hammarbys lagkapten,sedan laget vunnit SM-guld i hockey 1952. På den tiden kunde man konsten att fira:
************
Som jag nämnt på tidigare plats: jag älskar att läsa. Speciellt nu när hösten nalkas så gäller det verkligen att fylla bokförrådet. För jag läser - mycket. Problemet är bara att jag fastnat på en trio författare  - Dean Koontz,Stephen King och David Baldacci. Jag försökte mig på en Håkan Nesser men fattade ingenting! En av dom absolut sämsta jag läst! Men eftersom jag också är grymt intresserad av det verkliga livet i 1800-talets USA,så har jag direkt från US inhandlat ganska många böcker om gamla västernhjältar som Davy Crockett,Wyatt Earp och Wild Bill Hickock bland andra. Intressant att läsa om hur dom verkligen var och hur livet var där borta och då. Jag har alltid varit fascinerad av "Slaget om Alamo" och har funnit mängder av litteratur om just den händelsen. Oerhört intressant - tycker jag. Så nu raggar jag vidare i bokflororna "over there" - billigare priser och större utbud. Kanon!
*************
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0