Gott (?) och blandat

Jag har många svagheter. En av dem heter "räksallad". Och då menar jag inte den där man kan göra själv,med skalade räkor och litet grönsallad och ägg och annat gott. Missförstå mig inte - den är också riktigt god,men vad jag syftar på är "Räksallad",alltså den man exempelvis har till grillad korv eller hamburgare. Gott. Men det kvittar vilken fabrikör som framställer varan,alltså vilket märke det står på burken: nog fan innehåller "räksalladen" bland annat morötter,rödbetor,gulbetor och annat skit! Vill jag ha rödbetor så köper jag rödbetor - vill jag ha räksallad så söker jag: räksallad. Hur jäkla svårt kan det vara att förstå? Jag har hittills inte hittat någon sort som innehåller just bara "räksallad" och inte en massa tillsatta,tärnade rotsaker. Den räksallad som jag avser finns helt enkelt inte. Det här är ett stort problem och en gigantisk brist i livsmedelstillverkningen,som ingen verkar ta på allvar? Som representant för det svenska folket som älskar räksallad så ställer jag nu kravet: Giv äkta räksallad åt svenskarna!
**************************************
För cirka ett år sedan hade jag nöjet att medverka i P4 Västmanland,som s.k. "västmanland-korrespondent". Där fick jag bl.a. frågan: "Vad gör du som pensionär på dagarna"? Och mitt svar blev: "Bl.a. så kör jag svart-taxi"! Det blev kan man säga,en viss förvirring och uppståndelse,tills jag slutligen förklarade att jag brukar ställa upp och skjutsa mina barnbarn till skola och andra aktiviteter. Det här är något som jag verkligen tycker är roligt,då jag får chansen att åtminstone för en stund få vara ensam med någon av Anna och Erik. Få tillfälle att prata litet om vad som händer i deras värld och - tjaa,litet av varje. Det ger mig mycket. I dag har "svart-taxin" gått på högvarv. Inledde med att skjutsa svärmor till ögonkliniken. Hämtade Erik och åkte runt och letade målvaktshandskar. Skjutsade hem Anna från skolan och skjutsade senare Anna till bilskolan. Det är bråda dagar när man är panschis - jag har sagt det förr. Ser fram emot att få hem Ingrid på heltid - som avlastare...
******************************
Har precis hunnit med att läsa ut en alldeles fantastiskt bra bok av Stephen King: "Joyland". Finns tyvärr bara på engelska än så länge,men om du tror dig klara av det,så måste du bara läsa den. Stephen King brukar ju kallas för "Skräckens mästare". Den här boken handlar visserligen till stora delar om en mördare och ett antal otäcka mord,men är samtidigt en varm och kärleksfull historia,som t.o.m. framkallar tårar hos läsaren. Mycket välskriven och - ja,läsvärd med stort "L".
*******************
Blir litet stolt då jag hör att förre VIK-spelaren Sebastian Meijer gett namnet "Bosse" åt sin lille son. Samtidigt som canadensiske Matt Fornataro (VIK-center i fjol) har döpt sin förstfödde till "Bo"! Det verkar som om man har satt vissa avtryck bland hockeyspelare,eller hur ska man tolka det här?
*******************
Den gångna veckan har inneburit i stort sett "0" i mitt fysiska aktivitetsfält. Åkte på en sträckning i ryggen på gymmet förra torsdagen,och det har bara blivit värre. Jag har sedan många år,en ganska klen rygg,beroende på hårt kroppsarbete i mina bättre dagar. Det här sätter numera sina spår och tätt som oftast så säger det "klick" i ryggen,och sedan är jag uträknad. Inga som helst värktabletter hjälper,utan det blir intensiv behandling med värmedyna och vila från allt fysiskt. Jäkligt frustrerande,då jag precis kommit igång rejält med min träning. Skit oxå...
********************
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0