Freeedag - helg igen!

Och - nää,jag har INTE helg varje dag och jag har INTE ständig semester! Jag är panschis (i snart fyra år nu!),men lever precis som Fantomen - alltså,jag går ut på gatorna som en vanlig man då och då. 
 
Visste ni för resten - apropå just Fantomen - att det i hela mitt liv har varit en stor favorit? Var t.o.m. medlem i den allra första Fantomenklubben och var väldigt stolt över min dödskalle-ring. Från 1967 och i nästan 40 år var jag prenumerant och hade en betydande samling av udda album med "Fantis". Till sist blev det dessvärre så att brist på utrymme fick fälla domen: "Det här funkar inte längre". Med sorg i hjärtat bröt jag med den trikåklädde och sålde bort rubbet. Jag gjorde slut rejält och har sedan dess inte köpt - eller ens läst! - ett enda nummer av tidningen. Ibland tar kärlek slut,sägs det...
*****************
Men annars är det ju så att trots att man är panschis så måste man bara ha någon form av rutiner och ramar även i vardagen. Har man haft och levt med sådana sedan man var 7,så går det inte bara att släppa. Jag går upp tidigt varje morgon; tar en långpromenad - om jag inte drar till gymmet (fyra gånger/vecka) - läser tidningen och äter frukost. Och så har jag ju jobbet med hockeyn. Som upptar en stor del av varje dag på olika sätt. Jag bloggar,twittrar,face-bookar och jobbar med statistik och olika vägar att förbättra min service som ansvarig för press- och mediafolk under VIK:s hemmamatcher. Så - dagarna går vidare. Ganska snabbt t.o.m. Och fr.o.m. julen 2013 blir vi ju två hemmavarande i familjen. Då går nämligen min älskade hustru i (förtids)pension och det ska bli härligt att få vara tillsammans ständigt på vår alldeles egna tid.
**
Måste unnar er en bild från barndomen. Ja,även jag har varit en liten pojke. Här tillsammans med brorsan Kalle och lillasyster Carina!
****************
 
Läser tidningen,ja. Det har jag gjort varje vardag sedan slutet av 50-talet. Jag har vant mig vid min "vän",VLT. Att inleda varje dag med att noga läsa lokaltidningen är och har varit en viktig del av min vardag. Men nu börjar jag se slutet även på den relationen. VLT 2013 är knappt ens en blek skugga av den varit och numera är den faktiskt INTE ens läsvärd! Vi betalar 2.600 per år i prenumeration och det är tyvärr inte försvarbart längre. Det blir nog bara året ut - sedan funderar vi(efter tips från sonen) på en surfplatta i stället. Det gäller att hänga med i utvecklingen så gott ens gamla hjärna orkar och kan. Bara att konstatera att papperstidningen har gjort sitt. Så - nej,VLT,jag kan inte se det som försvarbart att betala den summan för dagens bleka kopia. Eftersom jag är kopiöst sportintresserad så ser jag med stor sorg hur tidningens sportsidor har säckat ihop och numera till största delen består av material som man "lånar" in från diverse webb-sajter eller TT. Det är jag inte road av att läsa. Så - thank you and good-bye VLT! Tack för det som en gång var. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0