Dags för kursverksamhet`?

När hösten å sakteliga närmar sig,så dyker också alla erbjudanden om diverse kursaktiviteter upp. ABF och andra organisationer formligen dränker oss i div. spännande projekt. Jag snubblade över en riktig pärla som jag råkade hitta i Västerås Tidning. Sug på den här:
Va? Låter ju sjukt roligt! I stället för att stå och yla gamla Taube-visor eller "ovan där",så har man nu chansen att hoppa på en kör-verksamhet,där man får sjunga Elvis, Bill Haley och Rolling Stones! Alltså - utvecklingen och kvaliteten på erbjudanden har verkligen avancerat! 
********************
Men ÄNNU mer intressant var ju erbjudandet om ytterligare en kurs: "Att överleva en zombie-attack"!!! Det är ju verkligen högaktuellt och ytterst väsentligt i dessa tider (man har ju sett på film...) att man lär sig hantera dessa gräsliga saker! För vem vet när det bankar på dörren och det står sken-död person där med dreglande käftar och hungrar efter mitt välhängda kött? Jag tror nog att det här är en av höstens viktigare kurser och jag överväger start att gå med. Och ni som tror jag skämtar? Kolla själva på ABF:s kursprogram! Det här är sant!
(Se upp när det ringer på din dörr! Zombies - eller ännu värre,Jehovas Vittnen? Det kan vara vem eller vad som helst. Enligt Västerås Tidning så avslöjar kursledaren redan nu det viktigaste när det gäller att överleva en zombie-attack: "Håll alltid ihop och - sikta mot huvudet". (låter inte det som ett bra tips för en målsugen hockeyforward och hans kedjekompisar: "Håll ihop och sikta mot huvudet")
******************
Fotbollsframgångar i Västerås är nu lika sällsynta som att hitta en glassbar i Sahara-öknen. ALLA västeråslag är på dekis och det rejält. Jag har sagt det förut och påstår igen: "Västerås+fotboll=osant". 
******************
Jag råkade snubbla in på TV-programmet "Doobi-doo" i fredags (heter det så,förresten?). En av deltagarna hette Caroline af Ugglas. Och jävlar vad jag gillar henne! Hon är så udda så det skär sig och just därför går hon hem hos mig - alla dagar! Gillar nämligen personer som sticker ut och har "det". Dock gör jag ett undantag för en annan deltagare i samma program: Jonas Gardell. Visst,han sticker ut - men på fel sätt. Jag är snubblande nära ett psyk-bryt när Gardell dyker upp i rutan. Han måste för tusan lida av alla tänkbara bokstavskombinationer? Inte bara ADHD utan hela jädra alfabetet....
******************
Ett av det mest positiva med hösten är att man nu kan börja köpa svenska äpplen! Alltså äpplen som smakar äpplen! Herregud vad jag längtar efter "Åkerö". 
******************
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0