Då var det avklarat....

...och med "det" menar jag förstås den "riktiga" sommaren. Jodå,jag vet att det är en faslig massa dagar kvar till nyår,men i dag är det den första augusti. Det innebär att juni-juli är finito,slut,over and out. Och dom månaderna är ju sommarmånader? Nu har visserligen SMHI utlovat kanonväder i helgen,men dom är ju inte att lita helt på. Så har ni chansen i helgen att utnyttja ev. sol - gör det! Ordentligt!
********************
Själv laddar jag för fullt inför Is-showen på söndag eftermiddag. Börjar bli rejält nervös nu. Jag ska ju intervjua de nya spelarna och med tanke på att fyra av dom enbart pratar engelska,så sätter ju det en extra press på mig som intervjuare. Det ska bli roligt,lärorikt och spännande - men som sagt: nervigt...
*******************
Torsdag förmiddag tillbringades på Skerikes golfbana tillsammans med sonsonen Erik. Jag är vansinnigt o-intresserad av den här sporten,men Erik brinner verkligen. Och när han - försynt som vanligt - frågar om jag vill följa med honom ut,så är svaret givet : JA. Det är alltid en upplevelse. Dels att ta del av Eriks kunnande och förmanande (behövligt - jag klantar mig gång på gång...),men - tjaa,det är trots allt en liten natur/motionsupplevelse.
Inte Erik och inte jag,men vadå - golfspelare som golfspelare?
*******************
Tre ganska hårda träningsdagar i ryggen och jag hade redan bestämt mig för att vila i morgon fredag. Men ett telefonsamtal från sondottern ändrade på det. "Jag har bokat ett indoor-walking 07.30. Jag tänkte åka med dig när du åker dit". Tjahapp - bara att gå upp tidigt,dra igång kroppen och köra på. Det kostar på att försöka nå formen...
******************
...och så vill Erik att jag följer med ut på golfbanan på lördag förmiddag - igen. Herre gud - min kropp börjar skrika och funder vad fan jag håller på med.
*******************
I dag råkade jag slira in på ett avsnitt av "Seinfeld". Hittade en scen som fick mig att skratta så jag krampade och grät! Helt obetalbart men jag vet inte hur jag ska förmedla den? 
*******************
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0