Blött

Plötsligt kom regnet - och inte var det litet heller! Utlovade 30-40 mm ser ut att kunna stämma bra. Det läbbiga är väl att i vårt klimat så brukar vädret hålla i sig = Sol,hett och länge. Regn,blött och länge.
Usch ja - men,regn behövs nog just nu...
*******************
Annars då? Tjaa.rubrikerna i de lokala medierna i Västerås handlar mest om allt negativt runt VSK fotboll. Precis när man tror att "det kan inte bli värre" så blir det  just - värre. När det gäller VSK fotboll finns uppenbarligen inget positivt alls och mina flash-backs går tillbaka till 90-talet och VIK:s hockey. Samma situation. Varje gång man öppnade tidningen,så var det nya svarta rubriker - nytt elände och mera elände. Vi minns alla hur det slutade. Nu är det VSK det gäller. Hur länge dröjer det innan det slutliga raset kommer? Och nej - jag är absolut inte skadeglad,tvärtom. Jag tycker det är oerhört tragiskt att man låtit det gå så här långt. Precis som i VIK under 90-talet så måste svaret bli: inkompetens!
*******************
I dag har jag för omväxlings skull tillbringat en dag utan någon som helst fysisk aktivitet. Ja.det vill säga en promead på futtiga 2 km räknar jag inte. Nää,i dag har det fått bli vila och ladda. Fredag morgon kl 07.00 äntrar jag träningslokalen igen för ett indoor-walkingpass. 
*******************
Sedan några år tillbaka har jag en förmån som inte många har. Jag får månadsvis tillfälle att träffa och informeras av VIK:s klubbchef Anders Eklund. Som helt vidöppet informerar mig om precis allt som pågår inom föreningen. Sportsligt,ekonomiskt,plus och minus - ja,allt. Ett stort förtroende som jag givetvis förvaltar med 100 % diskretion. En förmån jag har och som får mig att känna mig - speciell. I alla fall när det gäller vad som sker inom VIK:s hockey. Väldigt roligt.
********************
Hörde för övrigt att VIK:s nye canadensare Kendall McArdle,tackade och hyllade VIK för ett ovanligt proffsigt sätt att ta hand om sina "importer". McArdle (=Big Mac!) berättade att han aldrig någonsin blivit så bra mottagen i en ny klubb någonstans! Ett bra betyg för VIK!
*******************
(ursäkta,nu blev det ju hockey i alla fall...)
*******************
Och litet till: på lördag drar vi till Märsta för att se VIK begå matchpremiär mot AIK!
*********************
Och så blev det plötsligt en brandkårsutryckning mitt i värsta ösregnet. Ett förtvivlat SMS från sondottern: "Kan du hämta mig vid gymmet? Mitt paraply har gått sönder...". Och vad gör man då som farfar? Precis det som inte pappa gör! Alltså - åker och hämtar...Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0