Sommaren närmar sig

Det är nästan skrämmande med vilken hastighet sommaren närmar sig! Vet inte vad det här fenomenet beror på,men jag kan inte erinra mig att tiden gått så här förskräckligt fort "tidigare"? Det har strax gått hela fem månader av 2013;det är fyra veckor till midsommar och - sedan... Nää,stopp nu. Jag tänker inte fortsätta tänket där,utan ser fram emot allt roligt som kommer framöver. På tisdag far vi till Sundbyholms travbana med syrran,brorsan och deras resp. Käkar middag och spelar hem en jädra massa pengar. Som vi sedan gör av med kommande lördag,då vi far ner till Ullared (jo.det är sant!) och bara spenderar. Vi ligger t.o.m. kvar på närliggande hotell,för att orka shoppa loss rejält. Helgen efter det har vi en hemlig utflykt för att fira ett par goda vänner som fyllt år tidigare. Dagen efter det är det dags att fira sondottern som fyller 18 (fullständigt overkligt!!). Sedan hämtar vi andan en vecka - och så är det midsommar och semester (för Ingrid,alltså - jag får ingen semester av någon anledning). 
********************
Som synes ett späckat program så - det är kanske inte konstigt om man upplever att tiden går fort...
********************
Tur då att det "bara" är NHL-slutspelet att bevaka i hockeyväg just nu...
********************
Och så en uppmaning: passa på att njuta av naturen och alla underverk som sker där. Se hur grönskan formligen exploderar och kolla bara hur många nyanser av grönt det finns bland träd,gräs och buskar. Ta er tid till att lyssna på fåglarna. Köp en glass;sätt er ner och bara njut av att få leva mitt ibland alla dessa mirakel. Den tid vi är mitt inne i nu och som förhoppningsvis håller i sig måååånga dagar till,den är fantastisk och märk väl: den ska vi leva på när den långa och mörka hösten/vintern kommer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0