Rolig kväll

Tisdagkvällen ägnade vi åt mina syskon,eller egentligen deras "respektive". Som båda fyllt jämna år under våren. Det firade vi genom att gemensamt bjuda på middag på Sundbyholms travbana. En riktigt rolig och bra idé - tyckte vi OCH dom! Även om man,som vi,inte är så där vansinnigt intresserade eller insatta i travvärlden,så går det ändå att ta sig igenom en travkväll med stor behållning. När vi därtill avnjöt hela tillställningen i restaurangen med fönsterbord,så - tjaa, riktigt roligt och lyckat. Den ekonomiska behållningen slutade dock på ett minus. Ingen av de hästar vi spelade på behagade springa åt rätt håll,så - det blir till att leva vidare på enbart pension...
***************
"Det var bättre förr" är som jag tidigare antydit,ett gammalt klassiskt uttryck. Men ibland undrar jag om det inte verkligen var så? Kan någon erinra sig om det verkligen blåste så här förbenat som det numera gör varje dag? Tycker att hela våren har varit extremt blåsigt - och då menar jag BLÅSIGT. Det är ju för 17 stormvindar hela tiden. Och det här med kraftig blåst tar ju bort all trevnad på vårdagarna. Det är helt enkelt inte roligt (=oroligt) att företa sig uteaktiviteter när det hela tiden blåser småjävlar. Cykelturer och grillkvällar får skjutas på framtiden. Det är pest och pina att ut och ta en cykeltur i motvind. Så att - nää,det blåste fan i mig INTE så här när jag var ung!
**************
Så ser jag att Västerås Stad har fattat galoppen. Man tänker offentligt hylla Tre Kronors - och Västerås! - fina tränarduo Pär Mårts och Peter Popovic,för deras bragd att leda landslaget till VM-guld. Man tänker lämpligt nog (alltså,ibland känns det som att de som bestämmer verkligen tänker till!) fira på nationaldagen den 6:e juni på Djäkneberget. Be there! Dom är värda all hyllning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0