Fotboll? Njaaa....

 Jag tycker inte att fotboll är världens roligaste sport. I alla fall inte svensk sådan. För att vara litet "hip" så kan jag säga att svensk fotboll suger - fett. Den rockar inte det minsta. Den är så vansinnigt tråkig att om jag måste välja fritidsnöje mellan att se en svensk fotbollsmatch och lägga mig på mage för att se gräset växa,så väljer jag tveklöst det sistnämnda. För att göra den svenska varianten av bollsparkning mera "flashig",så har man från styrande håll valt att kalla landets högsta serie för "Allsvenskan". OK,det kan jag köpa. Men sedan kommer inte division 2 utan något som heter "Super-Ettan"? Och under Super-Ettan finns - division 1?? Och därunder då division 2. Men i verkligheten så är ju "division 1" inget annat än division 3. Och följaktligen är division 2 bara division 4. Så fotbollssparkarna i Västerås - där fotbollen inte bara sover utan den är stendöd - huserar som bäst i division 3. Spännande matcher på ett ödsligt Swedbank Park,där stadens bästa - förlåt,ska vara "stadens minst dålliga" - lag förgyller tillvaron för runt 500 gäspande personer. Kul att vara fotbollsintresserad i den här sta´n således...
*****************
Jag gillar fotboll som spelas i Premier League och Champions League. DET är fotboll. Den kan jag njuta av och fascineras. Men den variant som används i Sverige? Gääääsp....
*****************
Nu återstår bara fem dagar i månaden Maj. Fantastiskt! Vart tog de här fem månaderna vägen? På lördag tar vi klivet in i den första sommarmånaden. Måtte det bli många somriga dagar. Där man kan njuta av värme,bad,mysiga kvällar på altaner,balkonger och uteplatser. Grilla. Och bara njuta. Den gångna vintern var lång,kall och hård. Den var rent ut sagt jävligt oskön. Jag har upptäckt  - och upplever - att vintrarna blir allt mer jobbiga att stå ut med. Och jag har en teori som säger att "på vintern åldras man" - "på sommaren blir man ung". Så vintern kan gott få vara för min del. Lägg ner vintern. Den kan vi gott ta och skicka till Ryssland eller t.o.m. Finland,där folket är kärvt,kargt och vant att leva under vidriga förhållanden. Vi svenskar är betydligt zoftare.
*****************
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0