Apropå "aska"

Läste nyligen om en dam som inte tilläts strö pappans aska i en skogsglänta (efter genomförd kremering förståsss). Hmm. Jag minns att jag en gång läste om den amerikanske skådisen och regissören Woody Allen,som fick liknande problem. Men inte riktigt. Hans pappa hade bett att sonen skulle strö askan i Hudson River i New York. Så Woody tog urnan med sig till floden. Men just den dagen vräkte regnet ner Så på vägen ner mot floden halkade Woody Allen i leran och ramlade omkull. Med urnan i handen. Som gick upp och askan hamnade i stället över Woodys genomblöta och skitiga rock. Som nu alltså blev ännu skitigare. "Så" berättade Woody Allen,"i stället för att begrava pappas aska i Hudson River,så ligger han nu i stället i en tvättautomat på Manhattan"... Det finns alltså uppenbara risker med att strö aska litet hipp som happ...
****************
Själv har jag bett min hustru att ta askan till Rockundahallen och hälla ut den framför fläktarna. På det att jag i evig tid kommer att finnas i atmosfären i Rocklundahallen eller ABB Arena Nord eller vad den nu kan heta i framtiden. VIK - jag lämnar er ALDRIG!
*****************

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0